شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسلمانان#خیابانی

مسلمانان کیپ‌تاون با «ذکر و دعا» به جنگ جرایم خیابانی می‌روند

مسلمانان کیپ تاون با «ذکر و دعا» به جنگ جرایم خیابانی می‌روند

طی سه سال گذشته، جمعی از روحانیون مسلمان در شهرستان ماننبرگ در آفریقای جنوبی با برگزاری مراسم «ذکر و دعا» باعث کاهش جرایم خیابانی شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از aboutislam، با اعتقاد به اینکه یاد خدا موجب آرامش در زندگی و جامعه می‌شود، در شهرستان ماننبرگ در شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی، مسلمانان از شیوه دعا و ذکر خدا برای ترویج صلح و همدلی در جامعه بهره می‌برند.

طی سه سال گذشته ، تیمی از روحانیون مسلمان مأموریت داشته‌اند صلح را در این منطقه برقرار کرده و با مشکلات خلافکاری و باندهای مواد مخدر مبارزه کنند.

یکی از اقدامات این روحانیون مسلمان برگزاری جلسات «ذکر» هفتگی است. و آن‌ها عبادت را در محلی باز برگزار می‌کنند.

برگزارکنندگان می‌گویند، در طول سه سال گذشته ، هیچگاه در یک ساعت و نیم عبادت که در آن ۱۰۰-۴۰۰ نفر شرکت کرده‌اند ، درگیری گروهی رخ نداده است.

شیخ محمد سالینگ اسحاق از برگزار کنندگان مراسم ذکر می‌گوید: ربطی به اعداد و ارقام ندارد. بخش عمده این است که علی‌رغم همه شرایط ما در برگزاری مراسم ذکر و ادعیه در طی سه سال گذشته مداومت داشته‌ایم.

اسحاق معتقد است که گفت‌وگو با رهبران مختلف مذهبی شروع خوبی برای مبارزه با جرایم خیابانی است و می‌گوید: جرم و خلاف هیچ مرزی ندارد و دین و مذهب نمی‌شناسد.

پلیس در اواسط سال ۲۰۱۵ ماننبرگ را «منطقه خطرناک قرمز»اعلام کرد و به مدت چند ماه ، آمبولانس ها قادر به ورود به منطقه نبودند مگر اینکه توسط پلیس همراه شوند. اسحاق می‌گوید اکنون اوضاع بسیار تفاوت کرده و حتی گانگسترهای قدیمی به راه راست هدایت شده‌اند و در برخی مناطق خاص گاهی اوقات به روحانیون مسلمان در برگزاری برنامه دعا کمک می‌کنند.

او می گوید: بین سال های ۲۰۱۸  تا ۲۰۱۹ یک دوره خاص وجود داشت که در آن زمان که ما برنامه‌های ذکر را برگزار می‌کردیم ، جرم و جنایت در ماننبرگ کاهش یافت. ذکر باعث آرامش در مردم شده است ما فقط یک بار در هفته این کار را انجام می دهیم. اگر ما می توانستیم هر روز میزبان برنامه‌های ذکر باشیم تأثیر فوق العاده‌ای داشت ، اما به دلایل لجستیکی نمی‌توانیم.

گفتنی است؛ روحانیون مذهبی در این منطقه به دلیل نقشی که در کاهش جرایم داشته‌اند، از پلیس محلی جایزه نیز دریافته کرده‌اند.

علمای مسلمان به دلیل نقشی که جلسات ذکر در جامعه ایفا می کنند ، از پلیس در مننبرگ جایزه دریافت کرده اند.

منبع:حوزه