شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#ارتش

در لبنان

ارتش نقشه مهم داعش را خنثی کرد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از پایگاه خبری الحدث، اداره اطلاعات ارتش لبنان تعدادی از عناصر داعش را که ۱۸ نفر از جمله دوازده سوری و شش لبنانی بودند، دستگیر کرد.

تروریت های بازداشت شده، قصد داشتند عملیات انتحاری مشابه عملیات انجام شده توسط گروه های موسوم به «گرگ های تنها» را انجام دهند.

«گرگ های تنها» شاخه ای از گروه تروریستی داعش است و منظور از آن حملاتی است که به ‌دست یک نفر بدون ارتباط با یک گروه مرکزی و مشخص صورت می‌گیرد.

بر طبق گزارش برخی منابع، پیش از این یکی از لبنانی های سابقه دار به اتهام برنامه ریزی برای انجام عملیات تروریستی دستگیر شده بود و مسلماً تعدادی از بازداشت شدگان اخیر نیز به عنوان طراحان گروه داعش در نظر گرفته شده بودند.

اداره اطلاعات ارتش لبنان افزوده که عناصر داعش در مرحله آماده سازی و برنامه ریزی برای هدف قرار دادن مراکز نظامی و سایت های متعلق به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان بودند.

پس از بررسی های صورت گرفته، اداره اطلاعات ارتش لبنان به این نتیجه رسید که داعش قصد دارد با بهره برداری از حضور آوارگان در تعدادی از اردوگاه ها به ویژه اردوگاه عرسال در منطقه «القاع» که در مرز لبنان با سوریه واقع شده، با انجام عملیات تروریستی در لبنان بازگردد.

یک منبع امنیتی به روزنامه «الشرق الاوسط» گفت که اعضای این گروه تروریستی برای آماده سازی جلسات خود مستقیماً با یکدیگر در ارتباط هستند و برای رفع سوءظن از تلفن های همراه استفاده نمی کنند تا سرویس های امنیتی نتوانند بر آنها نظارت کنند.

وی افزود: عملیات جستجوی در اردوگاه های آوارگان در عرسال و در منطقه القاع منجر شد تا مقادیر بسیاری از مواد منفجره، سلاح های فردی، تعدادی مسلسل و نارنجک های تهاجمی و مهمات مختلف و یک راکت انداز ضد زره «لاو» که برای هدف قرار دادن وسایل نقلیه نظامی استفاده می شود، ضبط شود.

این منبع فاش کرد، افسرانی که به  بررسی امنیتی تعدادی از چادرهای متعلق به آوارگان سوریه پرداختند، کشف کردند که این گروه تروریستی تونل هایی را در زیر چادری به چادر دیگر حفر و از آنها برای ذخیره سلاح و مهمات استفاده کرده است.

وی با تأکید بر اینکه که این گروه تروریستی تونل ها را با هدف مخفی کردن سلاح و مهمات ساخته و روی آنها بتن ریخته است، گفت: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

نیروهای امنیتی لبنان پیشتر نیز یک طرح تروریستی برنامه ریزی شده از سوی داعش در بیروت پایتخت این کشور را خنثی کردند.