شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

تیرگی در روابط مغرب و آلمان


تیرگی در روابط مغرب و آلمان

مغرب اعلام کرد: به دلیل اختلافات عمیقی که با آلمان درباره مسائل سرنوشت ساز دارد روابط خود را با سفارت این کشور در رباط به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات رباط هنوز درباره سوء تفاهمات و اختلافات عمیقی که منجر شده‌است،  مغرب تمام ارتباطات خود را با سفارت آلمان در رباط به حالت در آورد، مطلبی نگفته‌اند اما یک مقام مسئول مغربی به خبرنگار روزنامه هسپرس چاپ رباط گفته‌است: این اختلافات آنقدر زیاد و عمیق بود که  کاسه صبر لبریز شد.

این مقام مغربی نقطه شروع اختلافات رباط  با آلمان را نشست برلین دانست که مغرب به این نشست دعوت نشده بود.

نشست برلین در ژانویه 2020 با حضور 12 کشور تاثیرگذار در تحولات لیبی به ریاست آلمان برگزار شد.

این مقام مغربی با اشاره به رسمیت شناحتن حاکمیت این کشور بر صحرای غربی ( مورد مناقشه با جبهه پولیساریو ) از سوی آمریکا گفت: زمانی که ترامپ حاکمیت مغرب بر این صحراء  را  به رسمیت شناخت، این اقدام توسط آلمان مورد انتقاد قرار گرفت و وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که حمایت واشنگتن از حاکمیت مغرب بر صحرای غربی خلاف قوانین و مقرارت بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: پس از اینکه ترامپ حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت، آلمان اولین کشوری بود که از شورای امنیت خواست تا نشست پشت درهای بسته درباره مناقشه صحرای غربی برگزار کند.

این مقام مغربی به خبرنگار روزنامه هسپرس گفت: افزایش اختلافات با آلمان سبب شد تا مقامات رباط تصمیم بگیرند،  مناسبات دیپلماتیک مغرب با آلمان را  به صورت پلکانی مورد بازنگری قرار دهند که اولین گام آن،  قطع روابط با سفارت این کشور در رباط بود.

وی با اشاره به روابط اقتصادی آلمان با مغرب گفت: مسائل سیاسی و دیپلماتیک بر روابط مغرب با کشورهای جهان حاکمیت دارد.

به تازگی وزیر خارجه مغرب  در پیامی به هیئت همکاری آلمان و موسسات تابعه آن اعلام کرد: به دلیل اختلافات عمیقی که میان رباط و برلین وجود دارد، مغرب مناسبات خود را با سفارت آلمان در رباط به حالت تعلیق در آورد.

چند روز قبل جبهه پولیساریو چهل و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری دموکراتیک صحراء  را دربرابر یک پارلمان محلی در آلمان جشن گرفت.

انتهای پیام/