شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جایزه#داوری

داوری ششمین دوره جایزه «فیروزه» آغاز شد


داوری ششمین دوره جایزه «فیروزه» آغاز شد

دبیر ششمین دوره‌ جایزه فیروزه و مدیر کل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از داوری هزار و ۵۱۲ اثر از ۵۵۲ تولیدکننده‌ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از دبیرخانه جایزه فیروزه، علی فریدونی، دبیر ششمین دوره‌ جایزه فیروزه و مدیرکل مجامع تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، با اعلام اینکه در ششمین دوره از این رویداد فرهنگی 780 اثر در بخش هدایای فرهنگی به ثبت رسیده است، گفت: هنرمندان و کارآفرینان 107 اسباب‌بازی، 397 عنوان عروسک، 159 عنوان نوشت افزار را در سامانه این جشنواره به ثبت رسانده‌اند.

فریدونی ادامه داد: بخش ویژه این دوره از جایزه «خانواده، کالای فرهنگی و کرونا» نیز در موضوعات پویانمایی، برنامه‌های کاربردی آموزشی،بازی- یادگیری،بازی ویدیویی آثاری را داوری خواهد کرد. 51 تولیدکننده در این بخش شرکت کرده‌اند که 84 اثر از آنها به داوری گذاشته خواهد شد.

وی تأکید کرد: همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود با مجازی شدن جشنواره، هنرمندان بیشتری  امکان حضور در جشنواره را یافتند.هم‌اینک داوران نیز به‌صورت مجازی درحال بررسی آثار هستند. در نیمه دوم اسفند برگزیدگان هر بخش جوایز خود را دریافت خواهند کرد. 

به گفته فریدونی‌؛ اهداف این جشنواره عبارتند از:  توجه به ابتکارات و خلاقیت‌های مردم و نهادهای غیردولتی در رابطه با کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی ـ اسلامی،  ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها، افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی ـ اسلامی، تقویت منابع تغذیه فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، زمینه‌سازی برای نوآوری و تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌های هنرمندان.علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاع از فعالیت‌های این جشنواره به سامانهwww.jayezehfiroozeh.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/