به گزارش برنا‌؛ محمد شریعتمداری، معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از سامانه ای در حوزه کسب و کار کشور که صبح امروز 12 اسفندماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مدت ها در وزارتخانه صمت مشغول به خدمت بودم و میدیدم در حوزه کسب و کار مدام به مشکل برمی‌خوریم و افسوس می‌خوردیم اگر زودتر به داد این مجموعه می‌رسیدیم به اینجا ختم نمیشد و محصولات خوب تولید شده از دست نمی‌رفت.

او افزود: از بین رفتن حوزه کسب و کار  دلایل مختلفی دارد چون واحدهای تولیدی همانند یک موجود زنده طول عمر مشخصی دارند و وقتی عمرشان طی شد باید خودشان را تغییر دهد چون اگر متناسب با زمان  تغییر  نکنند محکوم به از بین رفتن می‌شوند.

شریعتمداری تصریح کرد: مرکز مدیریت اورژانس کسب و کار کشور نیاز به تنوع دارد و یکی از مهمترین موضوعات این است که از نواقص موجود به‌زودی با خبر شویم و واحدهای تولیدی بدانند جایی برای کمک رسانی وجود دارد و می‌توانند زودتر مراجعه کند تا مشکلشان حل شود هرچند در مملکت ما واحدهای تولیدی معمولا مشکلات بسیاری دارند و این مشکلات یکی دوتا نیست اما به هرحال باید کار را شروع کنیم و به مرور پیش برویم.

وزیر کار در ادامه گفت: خوشحال هستم این فکر و ایده در شورای عالی اشتغال به وجود آمد و با همکاری جهاد دانشگاهی در دانشگاه علم و فرهنگ به مثابه یک دستاورد ارزشمند به افتتاح رسید حالا وظیفه ما این است که به حمایت از این نهال نوپا بپردازیم و از آن صیانت کنیم.

او ادامه داد: به اعتقاد بنده باید همکاری تنگاتنگی برای حفاظت از این مرکز انجام دهیم تا کارشان استارت بخورد.

شریعتمداری تصریح کرد: جدا از تامین منابع ملی باید هدف این باشد که این مجموعه موثر عمل کند و برای جامعه مخاطب خود که واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان هستند مفید واقع شود در این صورت است که خودشان پا پیش می‌گذارند و از این مجموعه حمایت می‌کنند.

او ادامه داد: گزارش این مجموعه قابلیت ارائه در دولت را دارد چون در آنجا نیز ستاد رفع موانع تولید داریم و به اعتقاد من باید ارتباط نزدیکی بین این دو مرکز به وجود بیاید تا این مجموعه به رسمیت شناخته شود.

وزیر کار خاطرنشان کرد: امروز در وزارتخانه مرکز پایش سیاست های فعال بازار کار را افتتاح کردیم که یک پله بالاتر از این مجموعه است یعنی تمام سیاست های اشتغالزایی کشور را رصد می‌کند و ایرادات را رفع رجوع می‌کند. این مجموعه نیز باید با مرکز اورژانس در ارتباط باشد.

شریعتمداری ادامه داد: اگر حساب سرانگشتی کنیم 10 هزار واحد داریم که مدفون شدند حتی تابلویی هم ندارند ما باید تلاش کنیم تعداد آنها را کاهش دهیم تا حداقل 25 میلیارد تومان به دست بیاید و واحد تولیدی بیکار نداشته باشیم.

وزیر کار بیان کرد: جهاد دانشگاهی شجره طیبه ای است که در هر گوشه ای از فعالیت های علمی کشور کارهای بزرگی انجام داده و ما نیز تلاش کردیم در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از این ظرفیت استفاده کنیم اما هنوز هم جای کار دارد و باید تعاملات خود را افزایش دهیم.

شریعتمداری گفت: در حوزه کسب و کار نیاز به ایده پردازی داریم و مسولان کشور ما بی نیاز از فکر و اندیشه نیستند. ما باید تلاش کنیم بدون خفت و با رعایت عزت تحریم را از میان برداریم وگرنه اگر اینطور نیز نباشد باید با پیشرفت تحریم را دور بزنیم تمام این کارها نیاز به کارشناسی و برنامه ریزی دارد که از نسل جوان کشور برمی‌آید.

وزیر کار عنوان کرد: مردم در معیشت خود دچار مشکل هستند و سفره شان کوچک شده ما وظیفه داریم در شرایط تحریم با عزت کار کنیم تا کمک حالی برای تسهیل اشتغال و کسب و کار مردم شویم.

//انتهای پیام: 5