شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#چین

ایالتی خودمختار در چین که نرخ بیت کوین را تکان می‌دهد

باراز ارزهای دیجیتال محل وقوع نوسانات شدیدی است اما این بار تصمیم ایالتی خودمختار در چین نرخ بیت‌کوین را تکان داد.

بیت کوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، مغولستان داخلی، ایالتی خودمختار در شمال چین، با اعلام ممنوعیت استخراج ارز رمزنگاری شده گفت همه پروژه‌های این چنینی را تا آوریل (ابتدای سال ۴۰۰) متوقف خواهد کرد. 

پیش‌نویس طرح ممنوعیت که تنها چند روز است که در وب سایت کمیسیون توسعه و اصلاحات مغولستان داخلی منتشر شده، نگرانی‌هایی را در رابطه با کنترل و ریشه کنی قدرت در اقتصاد شماره دو جهان برانگیخته است.

این اقدام، صنعتی را که جنبشی یک ساله برای از بین بردن مشکلات موجود در زمینه حباب‌های سوداگرانه، تقلب و اتلاف انرژی رقم زده بود، از بین خواهد برد.

این ایالت که به دلیل انرژی ارزان مورد توجه صنعت است اخیرا مورد مواخذه برنامه برتر اقتصادی چین قرار گرفت زیرا تنها استانی است که قادر به کنترل مصرف انرژی در سال ۲۰۱۹ نبوده است.

مغولستان داخلی، که مملو از معادن بزرگ ذغال سنگ است به انرژی ارزان مشهور است و طی دهه‌های گذشته سرمایه‌های زیادی را از بخش‌های پر مصرف مانند ذوب آلومینیوم و آلیاژهای آهن جذب کرده است.

بر اساس این طرح، هدف این منطقه این است که در سال جاری میزان تولید گازهای گلخانه‌ای را ۳ درصد کاهش دهد و رشد مصرف انرژی را به حدود ۵ میلیون تن زغال سنگ استاندارد محدود کند.

نتیجه این که رشد مصرف انرژی در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۹٪ کاهش خواهد داشت. نرخ بیت‌کوین متاثر از این خبر، روز دوشنبه با ۶٪ افزایش به ۴۷۹۷۰ دلار رسید.

ایالتی خودمختار در چین که نرخ بیت کوین  را تکان می‌دهد

مقامات چینی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ پیشنهادهایی را برای جلوگیری از استخراج کریپتو کارنسی، روند محاسباتی که با مصرف زیاد انرژی معاملات با ارزهای مجازی را امکان پذیر می‌کند، مطرح کردند.

براساس شاخص مصرف برق بیت کوین که توسط دانشگاه کمبریج تدوین شده است، این منطقه ۸ درصد از قدرت محاسبات جهانی استخراج بیت کوین را به خود اختصاص داده است.

چین به طور کلی بیش از ۶۵ درصد از کل شبکه را با ترکیب طلایی برق ارزان، کارخانه‌های تولید تراشه محلی و نیروی کار مناسب، در اختیار دارد.

این خبر ترس‌های قدیمی فعالان این حوزه را زنده کرد. پکن از سال ۲۰۱۷ عرضه اولیه کوین را لغو کرد و با اعمال محدودیت بر معاملات ارز مجازی، بسیاری از مبادلات را به خارج از مرزهای خود روانه کرد.

این کشور که زمانی حدود ۹۰٪ از تجارت این حوزه را در اختیار داشت، معدنکاران و بازیکنان بزرگی مانند Bitmain Technologies Ltd را به خارج از کشور فراری داد. اکنون شرکت‌های تولید تراشه‌های لازم برای رمزنگاری در تایوان مستقر هستند.