شانس پرسپولیس از بقیه مدعیان بیشتر است

چند روز پیش با محمد پنجعلی کاپیتان اسبق پرسپولیس در خصوص کم و کیف خط دفاع این تیم گپ زدیم. این بار بد ندیدیم با « حمید درخشان » یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ پرسپولیس و حتی فوتبال ایران در خصوص خط میانی پرسپولیس صحبت کنیم و...  

آقای درخشان اگر موافق باشید این بار می‌خواهیم مصاحبه متفاوتی با شما انجام دهیم؟
من در خدمت هستم. حالا چه تفاوتی دارد؟

چیز خاصی نیست. اگر موافق باشید می‌خواهیم در خصوص عملکرد خط میانی پرسپولیس با شما صحبت کنیم؟
خیلی هم خوب!

پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ بیستم ۲۱ گل به ثمر رسانده که ۱۴ گل از این تعداد را هافبک‌های این تیم زده‌اند. نظری ندارید؟
راستش را بخواهید این خط میانی پرسپولیس آرزوی هر تیمی است. این تعداد گل آن هم توسط هافبک‌ها می‌تواند نشان‌دهنده قدرت خط میانی پرسپولیس است که آرزوی هر تیمی است. 

احمد نوراللهی با زدن ۶ گل بهترین گلزن پرسپولیس در نیم‌فصل اول بوده است!
احمد بازیکن بی‌حاشیه، فنی و زحمتکشی است. پنالتی فینال آسیا و دربی به او انگیزه مضاعفی داد که خودش را نشان دهد. او می‌تواند حتی در تیم ملی هم نقش پررنگی داشته باشد. 

زوج او یعنی میلاد سرلک را چطور دیده‌اید؟
بازیکنی با اعتماد به نفس بالا که از همان بازی اول توانست خودش را تحمیل کند. میلاد سرلک هم در امور دفاعی و هم بازیسازی موفق ظاهر شده است. 

کمال کامیابی‌نیا البته در چند بازی اخیر پرسپولیس بیشتر مدافع بوده است؟
کمال حالا به یک بازیکن پخته و باهوش تبدیل شده که حتی می‌تواند مدافع آخر مناسبی برای چند سال آینده پرسپولیس باشد. او یک بازیکن جنگنده و فداکار است. 

احسان پهلوان کمی افت کرده است. قبول دارید؟
شاید بحث خرید مهدی ترابی از هفته‌ها پیش‌روی احسان پهلوان تأثیر منفی گذاشته باشد. او در لیگ قهرمانان آسیا کیفیت بالایی نشان داد و امیدوارم هرچه زودتر به آن شرایط بازگردد. 

و سیامک نعمتی؟
به نظر می‌رسد به یک بازیکن کامل تبدیل شده باشد. سیامک نعمتی در فاز تهاجمی، دربیلینگ، ارسال، شوت به دروازه و حتی گلزنی تبدیل به یک فوتبالیست نمونه شده است. او باز هم جای پیشرفت دارد. 

علی شجاعی که فرصت کمی برای بازی پیدا کرده است؟
شجاعی یک بازیکن چپ پا و جوان است که باید صبور باشد. نوبت به درخشش او هم خواهد رسید. 

امید عالیشاه هم این روزها در خط حمله بازی می‌کند!
امید هم مثل احمد و کمال شاگرد خود من بوده و به خوبی او را می‌شناسم. عالیشاه از لحاظ فنی یکی از بهترین‌های ایران است و مرتبه قبل هم به شما گفتم خوشحالم به دوران اوج بازگشته است. 

وحید امیری در فصل جاری تبدیل به یک فوروارد شده است.
وحید یک هافبک فوق‌العاده است اما به خاطر نیاز تیم در خط حمله بازی می‌کند. دوندگی و تکنیک بالای امیری کمک حال تیم بوده است. با احترام به تیم‌های سپاهان و استقلال باید بگویم شانس تیم گل‌محمدی با این هافبک‌ها برای قهرمانی لیگ بیستم بیشتر است. 

درباره مهدی ترابی چیزی نگفتید؟
مهدی ترابی یک بازیکن کامل است. اگر او همان بازیکن قبل از سفر به قطر باشد و مصدوم نباشد می‌تواند سرنوشت لیگ را تعیین کرده و باز هم به قهرمانی پرسپولیس کمک کند.