شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#دولت بایدن

دولت بایدن بر اعمال سیاست‌های ظالمانه علیه ایران تاکید کرد!

به گزارش منیبان؛ خبرگزاری رویترز بامداد سه شنبه نوشت: والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری دولت جو بایدن بر تعهد وی در اجرای دقیق تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، روسیه و سایر کشورها تأکید کرد.

آدیمو در پاسخ به پرسش های اعضای کمیته مالی سنا گفت که ایران فقط در صورت از سرگیری تعهدات توافق هسته ای ۲۰۱۵ باید از کاهش تحریم‌ها برخوردار شود.

وی مدعی شد که خزانه داری آمریکا با دقت هرگونه تلاش ایران را برای فرار از تحریم ها و سوءاستفاده از سیستم بانکی بین‌المللی زیر نظر دارد.

پیش از این جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا که پیشتر از خروج ترامپ از برجام انتقاد می‌کرد، درسخنانی گفت که تا غنی‌سازی اورانیوم در ایران متوقف نشود، تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد.

بایدن در نخستین مصاحبه خود به عنوان رئیس جمهوری آمریکا با « نورا اودونیل» خبرنگار شبکه خبری سی بی اس و در پاسخ به سوالی در باره لغو تحریم‌ها با هدف بازگشت به میز مذاکرات گفت که تا متوقف نشدن غنی سازی در ایران تحریم‌های علیه ایران را لغو نمی‌کند.

خبرنگار سی بی اس از بایدن سوال کرد که « آیا آنها ابتدا باید غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کنند» و او به علامت تایید سرش را تکان داد.

بایدن همچنان حاضر نیست از شکست‌های ترامپ در اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران درس بگیرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بهمن ماه در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با ایشان، قضایای فضاحت‌بار اخیر آمریکا و سقوط ترامپ را افول آبرو، قدرت و انتظام اجتماعی و سیاسی آمریکا خواندند و با اشاره به اظهارنظر مقام‌های اروپایی و آمریکایی درباره برجام و تحریم‌ها تأکید کردند: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حق هیچ‌گونه شرط‌گذاری ندارند زیرا تعهدات برجامی خود را نقض کردند و آن طرفی که باید شرط بگذارد جمهوری اسلامی است زیرا به تعهدات خود پایبند بود.

 ایشان خاطرنشان کردند: ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ و اتحادیه اروپا در سال ۱۳۹۴ به امضا رسید و به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تایید شد اما دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه به مشارکت آمریکا در این توافق پایان داد و تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم ایران اعمال کرد.

بایدن و مقامات امنیتی تیم او می گفتند که این اقدام ترامپ نه تنها به نفع منافع آمریکا و تحقق آنچه که در برجام به دنبال آن بودند، نیست بلکه باعث شد تا ایران به موجب ماده ۳۶ برجام، به محدودیت‌های مندرج در این توافق پایان دهد.