شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق

ائتلاف «فتح» عراق:

تنها را حفاظت از خونِ شهدای حشدالشعبی اخراج آمریکایی‌ها است

تنها را حفاظت از خونِ شهدای «حشد شعبی» اخراج آمریکایی‌ها است

ائتلاف «فتح» عراق در بیانیه ای با اشاره به تجاوز نظامی اخیر آمریکا به مواضع مقاومت در مرزهای مشترک با سوریه، اعلام کرد: تنها را حفاظت از خونِ شهدای «حشد شعبی» اخراج آمریکایی‌ها است.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، ائتلاف «فتح» عراق بیانیه‌ای را در خصوص تجاوز نظامی اخیر ایالات متحده آمریکا به مواضع مقاومت این کشور در مرزهای مشترک با سوریه منتشر کرد.

حشدالشعبی: آمریکا نیروهای عراقی را در مرز هدف گرفت

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است: این اولین باری نبود که ایالات متحده آمریکا مواضع مقاومت عراق را هدف قرار داد. نیروهای مقاومت درحالی توسط آمریکا هدف قرار گرفتند که مشغول دفاع از عراق و حاکمیت آن بودند.

ائتلاف فتح در بیانیه خود افزوده است: دولت عراق باید جنایت آمریکایی‌ها علیه مقاومت عراق را محکوم کند. لازم است که بغداد به منظور ممانعت از وقوع مجدد این دست جنایت‌ها علیه حشد شعبی تدابیری بیندیشد.

ائتلاف مذکور در بیانیه خود تأکید کرده است: درحال حاضر معتقد هستیم که تنها راه و گزینه حفاظت و حراست از خونِ شهدای «حشد شعبی» اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق است. آمریکایی‌ها تاکنون بیش از صدها جنایت علیه حشد شعبی مرتکب شده اند.

این ائتلاف در بیانیه مذکور همچنین از وزارت کشور عراق درخواست کرده است تا هرچه سریع‌تر با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل نسبت به تداوم حضور نظامی آمریکا در عراق شکایت کند.

منبع: مهر