شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اقلیم کردستان#دولت#عراق

درخواست عجیب رئیس یک حزب سیاسی در اقلیم کردستان


درخواست عجیب رئیس یک حزب سیاسی در اقلیم کردستان

در حالیکه حکومت اقلیم کردستان به دلیل بحران اقتصادی به شدت تحت فشار افکار عمومی این منطقه قرار گرفته است، رئیس یک حزب سیاسی کُردی پیشنهاد کرده است که اربیل از کارت های متعدد خود علیه دولت مرکزی عراق استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد حاج محمود دبیرکل حزب سوسیالیست دموکرات کردستان عراق اگرچه توافق اربیل – بغداد را مفید و ضروری دانسته، اما اعلام کرده است که به دلیل وضعیت اقتصادی کنونی عراق نمی‌توان انتظار داشت که سهم اقلیم از بودجه این کشور محقق خواهد شد.

وی در گفت‌وگویی تاکید کرده است که عدم انسجام سیاسی در اقلیم کردستان یکی از علل عدم توافق با دولت مرکزی عراق است.

این سیاستمدار کُرد عراقی پیشنهاد کرده است که حکومت اربیل با هدف فشار به دولت مرکزی عراق از کارت‌های متعدد خود استفاده کند.

 

محمد حاج محمود در این زمینه سه پیشنهاد را به سران اقلیم کردستان داده است: نخست، خروج کُردها از بغداد و پروسه سیاسی عراق. دوم، اخراج آوارگان دیگر مناطق عراق از اقلیم کردستان. سوم، قطع آب ورودی سدهای اقلیم به مناطق پائین دستی در عراق.

دبیرکل حزب سوسالیست دموکرات کردستان عراق همچنین گفته است که اربیل در نهایت می‌تواند کارت رفراندوم برگزار شده سال 2017 را رو کند.

وی در نهایت ابراز اطمینان کرده است که توافقی در میان حکومت اقلیم و دولت مرکزی عراق حاصل نمی\‌شود. این در حالیست که لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان از حصول توافق نهایی میان اربیل – بغداد در آینده نزدیک خبر داده است.

انتهای پیام/.