شهر خبر

حمایت اکثر جمهوریخواهان از نامزدی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴


حمایت اکثر جمهوریخواهان از نامزدی ترامپ در انتخابات 2024

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد ۵۲ درصد جمهوریخواهان از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نظرسنجی جدید مشترک هاروارد کپس- هریس حاکی است بیش از 52 درصد رای دهندگان جمهوریخواه گفته‌اند که از نامزدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 حمایت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد 52 درصد رای دهندگان جمهوریخواه از نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 حمایت می‌کنند، آن هم علی رغم شکست وی در انتخابات جنجالی نوامبر 2020 در برابر جو بایدن.

این در حالی است که تنها 18 درصد رای دهندگان جمهوریخواه از نامزدی مایک پنس معاون ترامپ برای انتخابات 2024 حمایت کرده‌اند. میزان حمایت رای دهندگان آمریکایی از نامزدی نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز به کمتر از 7 درصد رسیده است.

بیش از 41 درصد رای دهندگان جمهوریخواه نیز گفته‌اند که اگر ترامپ تمایلی برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی نداشته باشد، مایک پنس را به سایر نامزدها ترجیح می‌دهند.

پس از مایک پنس نیز تد کروز سناتور ایالت تگزاس با 16 درصد حمایت رای دهندگان قرار دارد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد با وجود اینکه بیش از یک ماه از خروج ترامپ از کاخ سفید گذشت است، وی همچنان بانفوذترین و موثرترین چهره در حزب جمهوریخواه به شمار می‌رود.

در حالی که ترامپ رسما در انتخابات نوامبر شکست خورده است ولی هنوز 64 درصد جمهوریخواهان معتقدند وی پیروز واقعی انتخابات بوده است و دموکرات‌ها انتخابات را دزدیده‌اند.

بیش از 61 درصد جمهوریخواهان نیز معتقدند که جو بایدن تنها یک دوره رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/