شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا#علوم پزشکی

آخرین وضعیت کرونا در خوزستان/ کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها تا ۲ هفته دیگر

دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، از انجام ۱۳ هزار تست در ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان خبر داد.

آخرین وضعیت کرونا در خوزستان/ کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها تا ۲ هفته دیگر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با محدودیت هایی که در سطح استان اعمال شده، بعد از ۲ هفته بار مراجعه به بیمارستان ها کاهش پیدا می کند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی از شبکه استانی خوزستان اظهار داشت: در حال حاضر بار مراجعان در اهواز و چند شهر دیگر همچنان افزایشی است.

وی افزود: در روزهای اخیر هجمه ای علیه خوزستان شکل گرفته مبنی بر اینکه ویروس انگلیسی از خوزستان به نقاط مختلف کشور انتقال یافته در حالی که نوع ویروس کرونای منتشر شده در کشور عراق ویروس نوع انگلیسی است که از طریق مبادی مرزی وارد استان های کشور شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: این بیماری از طریق مسافرت افراد به کشورهای اروپایی وارد قزوین، مشهد و تهران شد اما چون روزانه تردد زیادتری از مرز زمینی خوزستان صورت می گیرد ابتلا به این بیماری در خوزستان بیشتر بوده و این موج ممکن است سایر نقاط کشور را درگیر کند.

وی افزود: همکاران ما به صورت شبانه روز در حال بیماریابی هستند تا از گسترش به سایر نقاط کشور جلوگیری کنند بطوریکه ما به ازای هر یک بیمار، ۱۱ بیمار سرپایی را پیدا کردیم.

ابول نژادیان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ هزار تست گرفتیم تا بتوانیم با بیماریابی وسیع، قرنطینه و اعمال محدودیت هایی که در سطح استان ایجاد کردیم بیماری را مهار کنیم.

در حار حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.