شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#وزارت خارجه

تحلیلگر سیاسی عراقی:

عراق با استناد به قوانین آمریکا می تواند این کشور را محکوم کند

عراق با استناد به قوانین آمریکا می تواند این کشور را محکوم کند

یک تحلیلگر عراقی خواهان اقدامات جدی وزارت خارجه این کشور در برابر تجاوزات نظامیان آمریکایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس العرداوی» تحلیلگر سیاسی عراقی اعلام کرد که تجاوزات آمریکا علیه نیروهای حشد شعبی این امکان را برای عراق فراهم می‌کند که طرف آمریکایی را محکوم کند.

وی افزود: حملات اخیر نظامیان آمریکایی به مواضع حشد شعبی شرایط قانونی گسترده ای را پیش روی طرف عراقی برای محکوم کردن این حملات فراهم می‌کند.

العرداوی بیان کرد: قانون آمریکا بندهایی دارد که وزارت خارجه عراق می‌تواند با استفاده از آنها طرف آمریکایی را محکوم کرده و مانع تکرار تجاوزات این کشور در عراق شود.

وی تاکید کرد: تا زمانیکه عراق یک اقدام جدی در این خصوص انجام ندهد چنین تجاوزاتی بازهم تکرار می‌شود.

این تحلیلگر عراقی از عملکرد وزارت خارجه کشورش در قبال تجاوزات آمریکا انتقاد کرده و گفت: گویی وزارت خارجه عراق هیچ اقدامی در این خصوص انجام نمی‌دهد.

پیش از این نیز، «حسین الیساری» نماینده پارلمان عراق اقدام تجاوزکارانه اخیر آمریکا علیه نیروهای حشد شعبی در مرزهای مشترک این کشور با سوریه را به شدت محکوم کرده بود.

وی در این خصوص گفت: جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا مواضع حشد شعبی در مرزهای سوریه و عراق را بمباران کردند. این اقدام آمریکا نقض صریح حاکمیت ملی عراق محسوب می‌شود.

الیساری در ادامه تاکید کرد: دولت جدید آمریکا نیز همچون دولت پیشین به نقض حریم هوایی و زمینی عراق ادامه می‌دهد. درحال حاضر، حمایت از حاکمیت ملی عراق در برابر اقدامات تجاوزکارانه یک وظیفه و مسئولیت همگانی است.