شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#سازمان ملل#شورای امنیت

واکنش دمشق به حملات امروز رژیم صهیونیستی به سوریه

واکنش دمشق به حملات امروز رژیم صهیونیستی به سوریه

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از حملات امروز رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از حملات امروز رژیم صهیونیستی انتقاد و اعلام کرد: در ساعت ۱۰:۱۶ شامگاه یکشنبه جنگنده های رژیم صهیونیستی حمله موشکی از سمت جولان اشغالی سوریه علیه بعضی اهداف واقع در اطراف دمشق را انجام داد.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد: پذیرش توجیهات امریکا و اسرائیل از سوی جامعه جهانی به معنای آن است که جهان تبدیل به جنگلی شده است که سازمان ملل در آن هیچ سلطه ای ندارد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: این تجاوز جدید اسرائیل دو روز پس از حمله هوایی آمریکا و تعرض آن به حاکمیت سوریه در استان دیر الزور و در مرز سوریه با عراق رخ داد و اصولاً تجاوزهای اسرائیل مورد حمایت و پشتیبانی دولت‌های پیاپی آمریکا و برخی کشورهای غربی قرار دارد و مسئولین اسرائیل هم می‌دانند که به خاطر جنایاتشان بازخواست نمی‌شوند.

در این نامه آمده است: دشمن اسرائیلی تجاوز خود به دمشق را بر مبنای ادعاهایی دروغین و نظامی انجام داده که از سوی همه متجاوزان به حاکمیت سوریه از جمله رژیم‌های اشغالگر آمریکا و اسرائیل به کار گرفته می‌شود.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: این تلاش‌هایش همانند گذشته شکست خورده است.حالا دیگر همه می‌دانند که اسرائیل یک رژیم سرکش و یاغی است که برای قوانین بین المللی ارزشی قائل نیست و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی محسوب می‌شود و خطر آن از داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌هایی که در لیست تروریسم شورای امنیت قرار دارند، کم‌تر نیست. سوریه تاکید می‌کند که تجاوزهای مکرر اسرائیل علیه سوریه، کمکی به شرکای اسرائیل و مزدوران آن ایعنی گروه‌های تروریستی نمی‌کند و خللی در عزم ارتش سوریه برای ریشه کردن کردن جرثومه تروریسم وارد نخواهد کرد. سوریه از استفاده از حق خود برای دفاع از سرزمین، مردم و حاکمیت خود با همه روش‌ها طبق منشور سازمان ملل دریغ نخواهد کرد.