شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#انگلیسی

کرونای انگلیسی در کدام شهرهای ایران وجود دارد؟

کرونای انگلیسی در کدام شهرهای ایران وجود دارد؟

کرونای انگلیسی در کدام شهرهای ایران وجود دارد؟
به گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویروس انگلیسی در تمامی استان‌های کشور چرخیده است.
به گزارش بهداشت نیوز،  علیرضا رییسی از شناسایی ۱۸۷ بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کشور خبر داد و گفت: این ویروس جهش یافته تاکنون ۲۰ قربانی در ایران گرفته است.
 
رییسی گفت: قدرت و سرعت سرایت ویروس کرونای انگلیسی بسیار بالا و قدرت کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از ویروس چینی است، گفت: نباید به هیچ عنوان این ویروس را دست کم گرفت.
 
علیرضا ناطقیان استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این سوال که ویروس کرونای انگلیسی طی چند روز موجب فوت بیمار می‌شود؟، توضیح داد: تعیین این موضوع که ویروس جدید ظرف چند روز موجب فوت بیمار می‌شود، بسیار سخت است و در این خصوص فقط می‌توان گفت عوارض این ویروس نسبت به ویروس قبلی بیشتر است و از نظر تظاهرات بالینی تفاوتی با ویروس اصلی ندارد.
 
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در مورد این موضوع که گفته می‌شود بهبودیافتگان کووید دچار نوع جهش یافته این ویروس نمی‌شوند، اظهار کرد: آنتی بادی‌های مربوط به کرونای کلاسیک ممکن است در در مواردی نتوانند در مقابل ویروس انگلیسی مصونیت ایجاد کنند، اما اکثر واکسن‌هایی که برای مقابله با کرونا در دنیا ساخته شده است، می‌توانند در مقابل ویروس انگلیسی ایمنی ایجاد کنند.
 
مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبازره با کرونا در پاسخ به این سوال که با توجه به پخش شدن ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در کشور آیا لازم است هر فردی که به کرونا مبتلا می‌شود، آزمایش ژنتیکی مخصوص تشخیص این ویروس جهش یافته را انجام دهد؟، گفت: انجام این کار اصلا لازم نیست چرا که راه‌های درمان و پیشگیری کرونای انگلیسی با نوع معمولی این ویروس تفاوتی ندارد.
 
عضو کمیته علمی ستاد ملی مبازره با کرونا  ضمن تاکید بر اینکه بهترین راهکار در مقابل ویروس انگلیسی پیشگیری است، ادامه داد: هزینه آزمایش مخصوص تشخیص این ویروس حدود ۸ میلیون تومان است و از آنجایی که تفاوتی میان را‌ه‌های درمان و پیشگیری کرونای انگلیسی با نوع معمولی این ویروس وجود ندارد، لزومی ندارد وجود ویروس جهش یافته در بدن تشخیص داده شود.
 
منبع: میزان