شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ویروس کرونا

درباره روش های پیشگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا بیشتر بدانیم

درباره روش های پیشگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا بیشتر بدانیم

درباره روش های پیشگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا بیشتر بدانیم
روش های پیشگیری از شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا مشابه روش های ویروس قبلی است/ اجرای قوانین در بستر تعهد اجتماعی محقق می شود.

به گزارش بهداشت نیوز،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: علی رغم همه خطرات و تهدید های ویروس جهش یافته کرونا، شرایط کنونی نسبت به ابتدای شیوع کووید ۱۹ از محاسن متعددی برخوردار است.

به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفت و گوی برنامه زنده "چشم انداز " در دهمین روز از اسفندماه ۹۹ افزود: در ابتدای شیوع ویروس کرونا با توجه به ناشناخته بودن ویروس، صحبت از زمان نامحدود برای رعایت پروتکل های بهداشتی مطرح بود.

وی ادامه داد، در خصوص نوع جهش یافته ویروس با توجه به انتشار عمومی ویروس و انتقال آن از خارج از استان به داخل با تشدید نظارت ها و رعایت وسواس گونه پروتکل های بهداشتی می توان به سادگی از انتشار افقی ویروس و سخت تر شدن شرایط مهار آن جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از شیوع ویروس جهش یافته نیاز به زمان طولانی نیست افزود: با رعایت ۲ تا ۳ هفته ای پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های تردد می توان به روال سابق برگشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به توصیه به استفاده از دو ماسک در صورت لزوم حضور افراد در تجمعات ومحیط های عمومی اشاره داشت و افزود: یک عدد ماسک سه لایه و یک ماسک پارچه ای یا از نوع دیگر برای جلوگیری از حرکت دو ماسک روی یکدیگر و کاهش اثرگذاری زدن ماسک توصیه می شود.

دکتر شیرانی، رعایت فاصله اجتماعی به طول دو متر، خودداری از تشکیل و شرکت در دورهمی ها، خودداری از پذیرش مهمان، کاهش تردد های غیر ضروری و مسافرت ها را از دیگر نکات حائز اهمیت در پیشگیری از همه گیری بیماری کرونای انگلیسی برشمرد.

وی با بیان اینکه همه قوانین لحاظ شده در بستر تعهد اجتماعی محقق می شود افزود: غلبه بر ویروس کرونا مسئولیت و تعهد اجتماعی را می طلبد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: اگر افراد خود را متعهد به اجرای آنچه از آن آگاهی دارند بدانند می توانند با رعایت اصول خودمراقبتی، از سلامت خود واطرافیانشان مراقبت نمایند.

وی، از شناسایی ۴ خوشه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ طی روزهای اخیر در استان خبر داد و افزود: سه مورد آن مربوط به مراسم های عزا و عروسی بوده است که منجر به گرفتار شدن تعداد قابل توجهی از حاضران در این مجالس و دامن زدن به شیوع بیماری کرونا در استان شده است.

دکتر شیرانی، در ادامه برای درک بهتر و هشدار در خصوص عدم توجه و ساده انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی مثال گذر فرد با چشم و گوش های بسته از عرض خیابان را مطرح و افزود: اگر چه این فرد ممکن است چند بار بدون وقوع حادثه از عرض خیابان عبور کند اما بدون شک وقوع یک حادثه در آینده نزدیک را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به قدرت سرایت و بیماری زایی بیشتر ویروس نوع جهش یافته اظهار داشت: تصور کنید پیش از شیوع نوع جهش یافته ویروس فرد در هر دقیقه در معرض تعداد محدودتری ویروس قرار می گرفت اما در شرایط کنونی فرد در صورت عدم توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی هر ثانیه در معرض حجم زیادی از ویروس قرار می گیرد که خطر ابتلا و بروز عوارض ناگوار را برای وی به چندین برابر افزایش می دهد.