شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#شورای امنیت#ارمنستان#رئیس جمهور

شورای امنیت ارمنستان کشاندن ارتش به مسائل سیاسی را محکوم کرد


شورای امنیت ارمنستان کشاندن ارتش به مسائل سیاسی را محکوم کرد

شورای امنیت ارمنستان تلاش‌ برای کشاندن نیروهای مسلح به مسائل سیاسی داخلی را محکوم کرده و از رئیس جمهور "سارکیسیان" خواست تا دستور برکناری رئیس ستادکل نیروهای مسلح این کشور را امضاء کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، شورای امنیت ارمنستان که امروز (دوشنبه) به ریاست نخست وزیر "نیکول پاشینیان" تشکیل جلسه داد، تلاش‌ها برای کشاندن نیروهای مسلح این کشور به مسائل سیاسی در ارمنستان را محکوم کرده و همچنین از رئیس جمهور "آرمن سارکیسیان" خواست تا دستور برکناری "اونیک گاسپاریان" از سمت ریاست ستادکل نیروهای مسلح این کشور که خواستار استعفای پاشینیان و دولت وی شده، را امضاء کند.

در بیانیه منتشره از سوی دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ارمنستان آمده است: « شورای امنیت، بعنوان نهادی که تعیین کننده جهت گیری‌های اصلی سیاست دفاعی کشور است، قاطعانه تمامی تلاش‌ها برای کشاندن نیروهای مسلح ارمنستان به اختلافات سیاسی داخلی را محکوم می‌کند. در همین رابطه، پیشنهاد نخست وزیر درباره برکناری رئیس ستادکل ارتش که قصد دخالت در اوضاع سیاسی کشور را دارد، کاملاً مبتنی بر قانون و منطقی است. بر اساس موارد ذکر شده، اعضای شورای امنیت ارمنستان از رئیس جمهور می‌خواهند تا درخواست نخست وزیر درباره برکناری "اونیک گاسپاریان" از سمت ریاست ستادکل نیروهای مسلح کشور را امضاء کند.»

پیش از این، مشخص شد که حزب حاکم ارمنستان - حزب "گام من"، قصد دارد به دلیل امتناع آرمن سارکیسیان از برکناری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، مسئله استیضاح رئیس جمهور را در پارلمان این کشور مطرح کند.  

رئیس جمهوری ارمنستان روز شنبه با درخواست پاشینیان در این باره مخالفت کرده و این کار را مغایر با قانون اساسی ارمنستان تشخیص داد.

انتهای پیام/