شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خوزستان#علوم پزشکی#اهواز#کرونا

مراجعه به بیمارستان‌های خوزستان افزایش یافت/ بیمارستان‌ها به شدت تحت فشارند

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۵ درصد ابتلا به کرونا در خانواده ها است، مردم باید با کوچیکترین علائم خود را قرنطینه کنند.

مراجعه به بیمارستان‌های خوزستان افزایش یافت/ بیمارستان‌ها به شدت تحت فشارند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در روزهای اخیر بار مراجعه بیماران در اهواز، ماهشهر، دشت آزادگان، شوشتر و دزفول افزایش یافته است و این مساله به ویژه در اهواز، بیمارستان‌ها را به شدت تحت فشار قرار داده است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره بر لزوم انجام تست کرونا برای مسافران پروازها از مبداء خوزستان، اظهار کرد: الزامی برای انجام تست PCR مسافران خوزستانی وجود ندارد اما به منظور انجام قرنطینه معکوس و جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس در جاهای دیگر کشور، مسافرانی که می‌خواهند از خوزستان خارج شوند، باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل به مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا تست سریع برای آن‌ها انجام شود.

وی افزود: اگر فردی علامت‌دار بود یا در صورت نیاز به انجام تست PCR، همکاران ما این موضوع را مشخص می‌کنند و الزامی برای هزینه ۳۰۰ هزار تومانی آزاد نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۱۱ مرکز نمونه‌گیری در اهواز و در همه شهرستان‌های خوزستان مراکز نمونه‌گیری تست سریع، فعال هستند و این تست برای مسافران ملاک است.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر بار مراجعه بیماران در اهواز، ماهشهر، دشت آزادگان، شوشتر و دزفول افزایش یافته است و این مساله به ویژه در اهواز، بیمارستان‌ها را به شدت تحت فشار قرار داده است.

ابول‌نژادیان بیان کرد: هر چند در یک هفته اخیر، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، سازمان‌ها و ادارات بیشتر و بهتر شده است اما برای کنترل بیماری، همراهی و همکاری بیشتری نیاز داریم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه ۲۵ درصد ابتلا در خانواده‌ها است، افزود: هنوز بسیاری از مردم فکر می‌کنند ضعف و بی‌حالی یا گلودرد، نشانه سرماخوردگی است؛ مردم باید دقت کنند در این شرایط که کووید – ۱۹، بیماری غالب است با بروز هر گونه علامت خود را قرنطینه و به مراکز بهداشتی یا بیمارستان مراجعه کنند.