شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#کمیته ملی#المپیک

در سفر دبیرکل کمیته ملی المپیک به سوریه چه گذشت؟


در سفر دبیرکل کمیته ملی المپیک به سوریه چه گذشت؟

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مراسم پنجاهمین سالروز اتحاد ورزش عام سوریه حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم پنجاهمین سالروز اتحاد ورزش عام سوریه در سالن مرکزی آمفی تئاتر دمشق با حضور کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر نمایندگان ایران، مسئولان ورزشی کشورهای لبنان، مصر، روسیه و وزرای کشور میزبان نیز حضور داشتند و از قهرمان‌ها و المپین‌های سوری تقدیر شد. همچنین در این مراسم از هفت ورزشکار سوری که تاکنون سهمیه المپیک توکیو 2020 را کسب کرده‌اند، تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این سفر سعیدی‌ با مرآت باریف رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی جوانان و توریسم مجلس دومای روسیه که به دمشق سفر کرده است، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار باریف از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت مسابقات هاکی داخل سالن روسیه که با حضور 52 کشور برگزار می‌شود، دعوت کرد. همچنین با توجه به اینکه باریف رئیس کمیته ملی المپیک تاتارستان نیز است، وی تمایل خود را برای انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته ملی المپیک کشورمان برای تبادل مربی، ورزشکار و استفاده از ظرفیت‌های ورزشی دو کشور اعلام کرد.

سعیدی همچنین با فارس المعلا رئیس کمیته ملی المپیک سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. این نشست درباره تبادل همکاری، افزایش تعاملات و انعقاد تفاهم‌نامه‌های ورزشی بین دو کشور گفت‌وگو شد.

همچنین مقرر شد تا طرفین  پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ورزشی و پیشنهادات خود را برای استفاده طرف مقابل و انعقاد تفاهم‌نامه ارائه دهند تا پس از تأیید هیئت اجرایی و موافقت صالحی امیری در صورت صلاحدید تفاهم‌نامه‌ای بین رؤسای کمیته ملی هر دو کشور منعقد شود.

 

انتهای پیام/