شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب

در وبینار "سلیمان کتانی و امامت ارزش ها" قرائت شد

بخشی از خاطرات رهبر انقلاب در دیدار سلیمان کتّانی

بخشی از خاطرات رهبر انقلاب در دیدار سلیمان کتّانی

در وبینار "سلیمان کتانی و امامت ارزش ها" بخشی از خاطرات رهبر انقلاب در دیدار سلیمان کتّانی قرائت شد.

به گزارش ایسنا، به مناسبت گرامیداشت یکصد و نهمین سالگرد ولادت و هفدهمین سال درگذشت ادیب بزرگ و سرشناس مسیحی لبنانی سلیمان کتانی و همزمان با ولادت باسعادت امیرمؤمنان علی (ع)، وبیناری با عنوان "سلیمان کتانی و امامت ارزش ها" برگزار شد و بخشی از خاطرات دیدار وی با رهبر انقلاب قرائت شد.

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم
بگذارید یک خاطره ‏ای از این کتاب آقای سلیمان کتّانی بگویم. دو کتابِ ایشان به فارسی ترجمه شده؛ یکی الامام علی و یکی فاطمة‏الزّهراء؛ در هر دو ترجمه، مترجم پهلوی من بوده و ترجمه می کرده؛ از عجایب است! یکی‏ شان آقای جلال فارسی است، نشسته بود و ترجمه می کرد، من هم کار دیگری داشتم میکردم امّا با ما بود و در شرایطی بود که او نه، امّا من فراری بودم. و امّا آن [کتاب] فاطمة‏الزّهراء را مرحوم آسیّد جعفر قمی ترجمه کرده ــ پسر مرحوم آیت‏اللّه‏ قمی ــ و من باز در آن‏ وقت در اطراف مشهد فراری بودم و او هم گفت که من هم می خواهم با تو بیایم. او فراری نبود [امّا] آمد با من و همراه من. و من خیلی به او در آن ترجمه کمک کردم. این حقّی است که من به گردن [آقای] سلیمان کتّانی دارم!
حالا که با ایشان مخاطبه شد [بگویم] ما خیلی خوشحالیم که یک قلم خوب و ذوق وافر و اطّلاعات وسیعی از ایشان ـ که یک نویسنده‏ معروفی است ـ به کار رفته برای معرّفی دو نفر از اعیان اهل‌بیت پیغمبر. و من به‏ عنوان فرزند آن دو بزرگوار از شما تشکّر می کنم.

انتهای پیام