شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#دولت#لیبی

لیبی| گزارش سازمان ملل از فساد مالی در انتخاب «دیبیه» و واکنش وی


لیبی| گزارش سازمان ملل از فساد مالی در انتخاب «دیبیه» و واکنش وی

کارشناسان سازمان ملل در گزارشی از پرداخت رشوه به دستکم سه نفر از اعضای نشست گفتگوهای سیاسی لیبی خبر دادند که در این نشست عبدالحمید دیبیه به عنوان نخست وزیر دولت وحدت ملی این کشور انتخاب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی  در آبان ماه گذشته تحت نظارت سازمان ملل در تونس برگزار شد و شرکت کنندگان در این نشست  توافق کردند « محمد المنفی » به عنوان رئیس شورای ریاستی ( درحکم رئیس جمهور ) و « عبدالحمید دیبیه » به عنوان نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی باشند تا بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در 24 دسامبر 2021 فراهم شود.

قرار است نشست پارلمان لیبی برای رای اعتماد دادن به دولت دیبیه  8 مارس ( دوشنبه 18 اسفند) در شهر سرت برگزار شود.

کارشناسان سازمان ملل گزارشی درباره خرید رای دستکم  سه نفر از شرکت کنندگان در نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی تهیه کرده‌اند که طی آن عبدالحمید دیبیه به عنوان نخست وزیر دولت وحدت ملی این کشور انتخاب شد.

به گزارش فرانس پرس، کارشناسان سازمان ملل دریافتند که در نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی  در تونس به دو نفر از شرکت کنندگان در این نشست 150 هزار دلار و به نفر سوم هم 200 هزار دلار پرداخت شده‌است تا به نخست وزیری عبدالحمید دیبیه  رای دهند.

در این گزارش آمده‌ است: کارشناسان سازمان ملل زمانی متوجه پرداخت رشوه به برخی از شرکت کنندگان  در گفت وگوهای سیاسی شدند که یکی از آنان از شدت عصبانیت نتوانست خود را کنترل کند و در لابی هتل گفت که شینده‌ام به بعضی‌ها 500 هزار دلار برای رای دادن به نخست وزیری دیبیه پرداخت شده‌است اما به من فقط 200 هزار دلار داده‌اند.

گفته می‌شود نخست وزیر منتخب نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی یکی از سرمایه داران این کشور است.

قرار است این گزارش کارشناسان سازمان ملل طی ماه جاری میلادی به شورای امنیت ارائه شود.

عبدالحمید دیبیه تا 19 مارس فرصت دارد تا کابینه اش از پارلمان لیبی رای اعتماد بگیرد.

به دنبال مطرح شدن فساد مالی در جریان انتخاب مسئولان آینده نظام سیاسی لیبی برخی از سازمان‌ها و نهادهای این کشور خواستار تحقیقات گسترده و فراگیر دراین زمینه شده‌اند

دفتر رسانه‌ای نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی لیبی در واکنش به انتشار گزارش کارشناسان سازمان ملل توسط خبرگزاری فرانس پرس اعلام کرد: تلاش‌هایی وجود دارد تا در روند تشکیل دولت اخلال ایجاد کنند  و توافق ملی برای پایان بحران داخلی کشور را از بین ببرند.

به نوشته پایگاه خبری الوسط – لیبیا، دفتر دیبیه در بیانیه خود تاکید کرد: روند انتخاب نخست وزیر و اعضای شورای ریاستی در کمال شفافیت  برگزار شد و تمام لیبیایی‌ها از طریق تلویزیون شاهد این انتخاب بودند.

در این بیانیه،  دیبیه ابراز اطمینان کرده‌است که پارلمان به زودی به اعضای کابینه‌اش رای اعتماد خواهد داد.

انتهای پیام/