شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#تیم فوتبال

ستار همدانی در گفتگو با مهر:

ساختار دفاعی استقلال مشکل دارد

ساختار دفاعی استقلال مشکل دارد

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه آبی‌پوشان در نیم فصل اول گل‌های بدی را دریافت کردند، گفت: ساختار دفاعی استقلال همچنان مشکل دارد و باید هر چه سریعتر ترمیم شود.

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد نیم‌فصل اول لیگ اظهار داشت: فوتبال ما تحت تأثیر ویروس منحوس کرونا قرار گرفت. تماشاگران از آمدن به ورزشگاه محروم شدند و این آسیب بزرگی به فوتبال ما زد. سازمان لیگ با تمام این شرایط تلاشش را کرد تا بتواند بازی‌ها را در زمان مقرر انجام دهد و در مجموع این کار هم به خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: نیم‌فصل اول لیگ فوتبال، تیم‌ها شرایط نزدیک به هم داشتند، فاصله امتیازات تیم‌ها با یکدیگر کم بود و هر تیمی که شکست را پذیرا می‌شد، یا به پیروزی می‌رسید یا یکباره در جدول صعود و سقوط زیادی داشت اما در مجموع لیگ پر حاشیه‌ای را سپری کردیم. با توجه به نزدیک بودن امتیازات، تیم‌ها همگی در دور برگشت به دنبال رسیدن به پیروزی هستند که خود را برای قهرمانی آماده کنند.

همدانی با ابراز تأسف از پایین بودن تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی در جدول لیگ گفت: متأسفانه تیم‌هایی مانند نساجی، ذوب‌آهن و ماشین‌سازی که از تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار به حساب می‌آیند، به دلیل عدم مدیریت صحیح، این روزها می‌جنگند تا بتوانند در لیگ برتر باقی بمانند و این یک زنگ خطر برای فوتبال ما است اما شاید این زنگ خطر باعث شود تا باز هم شاهد حضور مدیران فوتبالی باشیم بلکه آنها بتوانند فوتبال ما را از این شرایط بد بیرون کنند.

وی در مورد وضعیت این روزهای استقلال گفت: من با اینکه همیشه از این تیم حمایت کرده‌ام، اما به ضعف‌های این تیم هم اشاره داشتم البته به جز مسائل فنی، اصلی‌ترین مشکل استقلال، بحث مدیریتی این تیم است. در این چند سال مدیرانی به استقلال آمدند که در حد و اندازه‌های این تیم نبودند و باعث شدند این تیم روز به روز بد و بدتر شود.

هافبک پیشین تیم فوتبال استقلال افزود: کادر فنی استقلال تجربه کافی ندارد و نیاز است که یک مربی پخته و باتجربه به کادر فنی اضافه شود. آبی‌پوشان در خط هافبک علی کریمی را از دست داده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند جایگزین خوب برایش پیدا کنند. مسئولین باشگاه باید هر چه زودتر فکری برای این مسئله کنند تا مشکلاتی که در دور رفت برای استقلال به وجود آمد، در دور برگشت تکرار نشود.

همدانی، اصلی‌ترین ضعف استقلال را از لحاظ فنی این‌گونه بیان کرد و گفت: ساختار خط دفاعی استقلال، ضعف اصلی این تیم است. خط دفاع هنوز به یک هماهنگی کامل دست پیدا نکرده و اگر قرار است باز هم مانند دور رفت گل‌های بدی را دریافت نکنیم، باید ساختار دفاعی این تیم توسط کادر فنی اصلاح شود.

وی در خصوص دیدار تیم فوتبال استقلال برابر مس رفسنجان گفت: مس تیمی است که در دور رفت عملکرد خوبی داشته، آنها یک تیم قابل احترام هستند و نتایجی هم که در دور رفت گرفته‌اند، نشانگر این موضوع است اما اگر استقلال می‌خواهد از بحران‌های موجود بیرون بیاید و به شرایط آرمانی برگردد، نباید دست خالی از این دیدار بیرون آمده و به تهران برگردد.