شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#مقامات

نقش FATF برای ایران از دیدگاه اندیشکده‌های غربی +فیلم

FATF نمایه

برخلاف اظهارات برخی مقامات ارشد دولتی و فضاسازی جریان رسانه ای حامی دولت، اندیشکده‌ها و مراکز پژوهشی کشورهای غربی اذعان دارند که FATF عملا اثر برجسته‌ای در تعاملات مالی ایران با دیگر کشورها ندارد.

به گزارش مشرق، در آستانه بررسی مجدد لوایح FATF در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجددا برخی مقامات ارشد دولتی و جریان رسانه ای حامی دولت به عنوان حامیان همکاری ایران با FATF، دور جدید فضاسازی خود درباره دستاوردهای تصویب لوایح مذکور در مجمع و همچنین تبعات عدم تصویب آنها آغاز کرده اند.

فارغ از تناقض این اظهارات با اظهارات همین مقامات دولتی در زمستان پارسال یعنی همزمان با قرار گرفتن مجدد نام ایران در فهرست اقدام مقابله‌ای (لیست سیاه) FATF، مناسب است نگاهی به دیدگاه های اندیشکده‌ها و مراکز پژوهشی کشورهای غربی که در حوزه‌های مربوط به تحریم و تعاملات بانکی فعال هستند، درباره این موضوع بیاندازیم.

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که این اندیشکده‌ها و مراکز پژوهشی کشورهای غربی اذعان دارند که FATF عملا اثر برجسته‌ای در تعاملات مالی ایران با دیگر کشورها بخصوص در شرایط تحریم ندارد. به عنوان مثال، اندیشکده شورای آتلانتیک به عنوان یک اندیشکده‌ غربی درباره این موضوع که FATF اثر مهمی بر روی اقتصاد ایران ندارد، مطلب نوشته است:

نقش FATF برای ایران از دیدگاه اندیشکده‌های غربی +فیلم

کلیپی درباره این موضوع در ادامه آمده است:

دانلود
منبع: فارس