بهروز مفید، تهیه کننده، کارگردان سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «هشت و نیم دقیقه»، سریال تلویزیونی «محکومین» و سریال تلویزیونی «سر گذشت» فعالیت داشته است.

بهروز مفید کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز کرد و سال 1384 در سریال «پای پیاده» به کارگردانی اصغر توسلی به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی اش مانند سریال «هشت و نیم دقیقه»، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای بهروز مفید محسوب می‌شود.

این تهیه کننده و کارگردان  علاوه‌بر سریال «هشت و نیم دقیقه»، سال 1396 در سریال «کوبار» نیز فعالیت داشته است. با اینکه بهروز مفید را بیشتر به عنوان تهیه کننده می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است. بهروز مفید علاوه‌بر تهیه کننده به‌عنوان کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر بهروز مفید در حرفه‌ی کارگردان، فیلم «کربلا جغرافیای یک تاریخ» است.

بهروز مفید با توجه به این سوال که تلویزیون برای نوروز 1400 چه تدارکی ببیند؟ به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: تمامی عوامل مربوط در حال تلاش هستند و برای نوروز سه الی چهار سریال خواهیم داشت و به نظر تعداد سریال ها تا حدودی زیاد هم هست و این برای سرگرمی مردم کافی است.

او در پاسخ به این سوال که شکل سریال سازی در عید باید به چه شکلی باشد آیا طنز باشد یا جدی؟ بیان کرد: اقتضای سال نو این است که سریال ها بیشتر طنز باشد ولی در سریال سازی پازل تولیداتمان باید از همه نوع شکل مانند «درام»، «طنز»، «اجتماعی» و... باشد. اما منطقی این است که در ایام عید گرایش بیشتری سمت فضای شاد و طنز داشته باشیم.

در این خصوص که چه برنامه های تلویزیونی ساخته شود تا مردم تمایل داشته باشند تلویزیون نگاه کنند خاطرنشان کرد: هر برنامه ای که ساخته می شود باید از جذابیت بالایی برخوردار باشد در واقع مهم این است که برای مخاطب حرفی برای گفتن داشته باشد. ولی باید به این توجه داشت که ما مخاطبانمان طیف گسترده ای را تشکیل می دهند  و حتما باید برای بخشی از جامعه کار های وزین تر و طناز تر انجام داد.

به هر حال وظیفه تلویزیون این است که در برگیری گسترده ای داشته باشد.

این تهیه کننده در این خصوص که تلویزیون به برنامه هایی چون خندوانه و دور همی برای نوروز احتیاج دارد یا خیر گفت: به نظر من این برنامه ها موفق بوده اند و حضور دوباره آن ها به دلیل اینکه امتحان خود را پس داده اند نقطه قوت است اما اگر این ها عملی نشدند برنامه هایی نظیر این ها در تلویزیون برای عید نیاز است.

بهروز مفید در پایان و در این خصوص که تلویزیون چه کمکی می تواند به حال و هوای مردم در عید می کند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سینما در این شرایط نمی تواند مانند سال های گذشته وقت مردم را پر کند به نظرم در یکی دو سال اخیر نقش تلویزیون پر رنگ تر شده است. به نظرم اگر سرمایه گزاری خوبی صورت بگیرد تا از این طریق بتواند در جذب مخاطب موفق و موثر باشد انشالله می تواند رضایت عمومی را جذب کند.