شهر خبر

آمریکایی‌ها دست در دست داعش!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) ، منابع محلی روز یکشنبه گفتند که ۱۰ نفر از نیروهای گروه تروریستی داعش به وسیله دو بالگرد متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکایی از پایگاه غیرقانونی «الشدادی» در حومه جنوبی شهر حسکه به صحرای دیر الزور منتقل شدند. 

این منابع خاطرنشان کردند که این تروریست‌ها پیشتر توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی از زندان ثانویه صنعتی در ۲۶ این ماه به پایگاه «الشدادی» منتقل شده بودند. 

زندان ثانویه صنعتی در محله «غویران» در شهر حسکه که هزاران تروریست داعشی با ملیت‌های خارجی را در خود جای داده است قرار دارد و طی ماه‌های گذشته مقامات آمریکایی از این زندان بازدید کرده‌اند.  

این زندان در ماه‌های گذشته شاهد فرارهای عمدی و برنامه ریزی شده تعدادی از تروریست‌ها و شورش و سرپیچی زندانیان که همه آن‌ها تحت کنترل نیروهای آمریکایی هستند، بوده است. 

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرک‌های مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته است.  

بر اساس اعلام دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه،  گروه تروریستی داعش از ۲۴ مارس ۲۰۱۹ تاکنون یک هزار و ۳۲۳ نفر از نیروهای نظام سوریه و شبه نظامیان وفادار به آن‌ها از ملیت‌های مختلف را به قتل رسانده است و همه آن‌ها در جریان حملات، بمب گذاری‌ها و کمین‌های داعش در غرب فرات، صحرای دیر الزور، رقه، حمص و السویداء کشته شده‌اند.  

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه همچنین به کشته شدن چهار غیرنظامی شاغل در میادین گازی و ۱۱ چوپان، یک زن، یک دختر و ۲ مرد در پی حملات داعش اشاره کرد و افزود: طی این مدت  ۷۵۴ نفر از نیروهای داعش در جریان حملات، بمباران و هدف قرار دادن آن‌ها توسط نیروهای دولت سوریه و نیروهای وفادار به آن کشته شده‌اند.