شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

کرونای فرانسوی آلمانی‌هارا نگران کرد/مسافران فرانسوی با محدودیت بیشتری وارد خاک آلمان می‌شوند

به گزارش منیبان؛ از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ انستیتو «روبرت کوخ» نهاد مبارزه با بیماری های واگیردار آلمان اعلام کرد که منطقه موزل در شمال شرقی فرانسه را به فهرست نقاط و کشورهای نگران کننده از گسترش گونه های تازه مانند جمهوری چک، پرتغال و انگلیس می افزاید.

مسافران ورودی از این نقاط باید آزمایش منفی تازه ابتلا به ویروس کرونا را پیش از ورود به آلمان ارایه دهند. شهر متز در منطقه موزل در شمال شرقی فرانسه قرار دارد که با ایالت های سارلند و راینلند - پلاتینیت هم مرز است.  

کلمنت بودن وزیر امور اروپایی فرانسه با ابراز تاسف از این تصمیم آلمان، گفت که سرگرم مذاکره با این کشور برای به اجراگذاشتن اقدامات آسان تری برای ۱۶ هزار سکنه موزل است که با گذر از مرز در آلمان کار می کنند. به ویژه فرانسه نمی خواهد که آنها وادار به آزمایش روزانه پی سی آر شوند که آلمان برای مسافران ورودی از برخی مرزهایش، اجباری کرده است.

فرانسه برای کاربرد روش های ساده تر و سریع تر و آزمایش در هر ۲ – ۳ روز به جای روزانه برای شهروندانش تلاش می کند.

انستیتو روبرت کوخ در روز گذشته (شنبه) حدود هشت هزار مورد ابتلای تائید شده در آلمان را ثبت کرده است که مجموع شمار بیماران کووید – ۱۹ این کشور را به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن می رساند. بیش از ۲ میلیون آلمانی هم از این بیماری جان به دربرده اند.

همچنین آمار مرگ ناشی از ویروس کرونا در این کشور با ۱۵۷ مورد اضافی به بیش از ۷۰ هزار تن رسیده است. گونه تازه کووید – ۱۹ در انگلیس به رغم برقراری قرطینه، شمار مبتلایان را سه برابر کرده است.