شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#طالبان#قطر

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: تنها با خروج نظامیان خارجی مذاکرات صلح به نتیجه می‌رسد/مصاحبه اختصاصی


سخنگوی دفتر سیاسی طالبان: تنها با خروج نظامیان خارجی مذاکرات صلح به نتیجه می‌رسد/مصاحبه اختصاصی

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت که مذاکرات بین‌الافغانی تنها زمانی به نتیجه می‌رسد که نظامیان خارجی افغانستان را ترک کنند.

«محمد نعیم» سخنگوی تیم مذاکره طالبان و دفتر سیاسی این گروه در قطر به خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم گفت که مذاکرات بین الافغانی بین تیم مذاکره دولت و طالبان تنها زمانی به نتیجه می‌رسد که نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند.

وی افزود که درباره خروج نظامیان خارجی از افغانستان قبلا توافق صورت گرفته این نظامیان باید هرچه زودتر خاک افغانستان را ترک کنند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان با اشاره به توافقنامه دوحه خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها توافقنامه خروج نظامیان از افغانستان را امضا کرده‌اند و سازمان ملل، شورای امنیت و دیگر کشورهای جهان نیز آن را تایید کرده‌اند.

محمد نعیم گفت که آمریکایی‌ها باید بر اساس توافقنامه قطر در زمان تعیین شده از افغانستان خارج شوند و نباید مشکلی در این زمینه ایجاد شود.

وی گفت که در شرایط کنونی مذاکرات ادامه دارد و ما امیدواریم که به یک نتیجه مطلوب برسیم اما ادامه حضور نظامیان خارجی در روند مذاکرات مشکل ایجاد می‌کند.

سخنگوی تیم مذاکره طالبان در قطر تصریح کرد که مذاکرات صلح تنها زمانی می‌تواند به نتیجه برسد که نظامیان خارجی خاک افغانستان را ترک کنند.

توافق صلح آمریکا و طالبان توسط «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان و «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان سرانجام در 10 اسفند 1398 به امضا رسید.

طالبان در یک سالگی این توافقنامه در بیانیه‌ای اظهارداشت که این توافق روز تاریخی برای مردم افغانستان و مردم آمریکا است که با هدف پایان جنگ تحمیلی 20 ساله منعقد شد.

بر اساس بیانیه طالبان، آمریکا تعهد کرده است که از تاریخ تعیین شده در توافقنامه طی 14 ماه تمام نیروهای نظامی و غیرنظامی غیردیپلماتیک، نیروهای ائتلاف و متحدان این کشور و قراردادی‌های شخصی امنیتی، استادان، مشاوران و کارکنان خدماتی خود را از افغانستان خارج کند.

انتهای پیام/.