شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد#مجموعه

انتشار بیست‌وهشتمین جلد «دانشنامه جهان اسلام» زیر نظر حداد عادل


انتشار بیست‌وهشتمین جلد «دانشنامه جهان اسلام» زیر نظر حداد عادل

بیست‌وهشتمین جلد از مجموعه «دانشنامه جهان اسلام» زیر نظر غلامعلی حداد عادل توسط بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی منتشر شد و در دسترس پژوهشگران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بیست و هشتمین جلد از مجموعه «دانشنامه جهان اسلام» توسط بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. 

جلد بیست و هشتم از این مجموعه شامل مقالاتی در حرف «ش» است که از مدخل «شهادت 2» آغاز شده و به مدخل «شیعه» ختم می‌شود. 

این جلد به تازگی با سرویراستاری غلامعلی حداد عادل، مشارکت اعضای علمی بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی و همراهی جمع کثیری از استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه منتشر شده است.

از مجلد بیستم دانشنامه به این سو، همراه با انتشار هر مجلد، کتابچه‌ای نیز حاوی نمایه تفصیلی و معرفی مهمترین مقالات آن مجلد به تفکیک حوزه‌های موضوعی، برای سهولت اطلاع‌یابی از محتوا منتشر شده است.

بنیاد دائرة المعارف اسلامی، نهادی عمومی و غیر دولتی است  که در سال 1362 به تصمیم آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای (در دوره ریاست جمهوری ایشان) در تهران تأسیس شد و در حوزه مطالعات جهان اسلام و ایران با هدف اصلی تدوین و نشر دانشنامه جهان اسلام آغاز به کار کرد و به ­تدریج، یکی از مراکزاصلی و معتبر دانشنامه ‌نگاری در جهان اسلام شد.

بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی بیست و هشتمین جلد از مجموعه «دانشنامه جهان اسلام» را در 898 صفحه و به قیمت 280 هزار تومان منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

انتهای پیام/