بازداشت فروشنده میمون در مشهد

 مأموران یگان حفاظت محیط زیست، فروشنده متخلف حیوانات را در مشهد دستگیر کردند.

یک فروشنده متخلف حیوانات که قصد فروش میمون را داشت از سوی مأموران یگان حفاظت محیط زیست در مشهد شناسایی شد و به دام افتاد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست استان خراسان رضوی در تشریح جزئیات این پرونده گفت: در پی اعلام خبری از سوی منابع اطلاعاتی محیط زیست مبنی بر فعالیت فردی متخلف در حوزه فروش حیواناتی که خرید و فروش آن‌ها غیر مجاز است، بلافاصله تیمی از مأموران یگان حفاظت این سازمان وارد عمل شدند.

میمون فروش در فضای مجازی به دام پلیس مشهد افتاد

ابوالفضل شعبانی بیان کرد: در تحقیقات اولیه این پرونده اطلاعاتی به دست آمد که نشان می‌داد متهم در بستر فضای مجازی فعالیت داشته و با انتشار آگهی فروش یک قلاده میمون در فضای مجازی ضوابط محیط زیست را نادیده گرفته است. این مقام مسئول ادامه داد: مأموران این سازمان پس از تکمیل مستندات خود با همکاری قضایی خود را به عنوان مشتری جا زدند و با فرد فروشنده وارد معامله شدند. متهم غافل از اینکه مشتری دست به نقدش مأمور سازمان محیط زیست است قراری تنظیم کرد. مأموران پس از مشاهده متهم با یک قلاده میمون این فرد را دستگیر کردند.

شعبانی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت، بیان کرد: به استناد قانون شکار و صید، حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی به صورت زنده یا کشته و یا اجزای آن‌ها بدون کسب پروانه و مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست از مصادیق جرم تلقی شده و با احراز تخلف فرد مورد نظر از دیدگاه قانون مجرم محسوب می‌شود.

مهدی قرآنی