به گزارش پایگاه خبری نشان :

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اظهار کرد: ساعت ۵:۵۷ بامداد امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر خیابان سجاد جنوبی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: سه ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند. محل حادثه یک ساختمان سه طبقه با زیرزمین بود، این ساختمان ۹ واحدی بود و کل مساحت این ساختمان حدود ۲۶۰ متر بود که قسمت پارکینگ به کارگاه مبل تبدیل شده بود و تعداد زیادی مبل‌های ساخته شده و وسایل مربوط به ساخت مبل نگه داری میشد.

ملکی گفت: حتی بخشی از حیاط را هم مسقف کرده بودند و به پارکینگ اضافه شده بود، بخش زیادی از طبقه اول شعله ور و دود زیادی به طبقات بالایی سرایت کرده بود و در حال سرایت به طبقه منفی یک هم بود. آتش نشانان همزمان با خاموش کردن آتش از سرایت به بخش‌های دیگر جلوگیری کردند.

وی بیان کرد:گروه‌های دیگر هم با دستگاه‌های تنفسی به طبقات بالاتر رفتند و مشغول نجات افراد در طبقات شدند. با توجه به اینکه آتش سوزی در ساعات اولیه صبح بود تعدادی از این ماجرا خبر نداشتند و در خانه بودند. آتش نشانان حدود ۱۵ نفر از ساکنین را از واحد‌ها نجات دادند و خوشبختانه مورد مصدومیتی و آتش خاموش شد .

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: نیرو‌ها در حال ایمن سازی و لکه گیری هستند و تا دقایقی دیگر محل تحویل مالکان و کارشناسان خواهد شد.