جدال با مرگ 15 تهرانی در بامداد امروز + فیلم
حجم ویدیو: 3.06M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31

آتش سوزی بزرگ در شهرک ولیعصر رخ داد.

آتش سوزی بزرگ در شهرک ولیعصر

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۰۵:۵۷ صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرک ولیعصر، خیابان سجاد جنوبی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده می‌شود.

آتش سوزی بزرگ در شهرک ولیعصر

وی با بیان اینکه بلافاصله سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی، تشک نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل آتش‌سوزی یک ساختمان سه طبقه روی همکف و دارای زیرزمین بود. سه طبقه فوقانی این ساختمان دارای ۹ واحد مسکونی بود.

آتش سوزی بزرگ در شهرک ولیعصر

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این ساختمان به وسعت ۲۵۰ متر بود که در طبقه همکف که آن که کاربری پارکینگ داشت به کارگاه مبل‌سازی تبدیل شده بود و تعداد زیادی اسکلت و شاسی مبل در آن وجود داشت.

آتش سوزی در شهرک ولیعصر

ملکی تصریح کرد: زیرزمین این ساختمان نیز محلی برای نگهداری پارچه‌های مبل و رویه‌کوبی بود. در این مکان‌های مواد قابل اشتعال فراوانی نگهداری می‌شد. طبقه همکف این ساختمان شعله‌ور بود و دود زیادی به طبقات بالایی سرایت کرده بود.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان به سرعت عملیات را آغاز کرده و همزمان از گسترش آتش و سرایت به بخش‌های دیگر جلوگیری شد. دیگر گروه‌‌های آتش‌نشانی نیز با دستگاه‌های تنفسی به طبقات بالایی رفته و مشغول نجات افرادی شدند که در این وضعیت گرفتار شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ نفر از ساکنان ساختمان توسط آتش‌نشانان به خارج از ساختان هدایت شدند حدود همین تعداد نیز قبل از رسیدن آتش‌نشانان از ساختمان خارج شده بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه مورد مصدومیت در این حادثه گزارش نشده است.