شهرخبر

ویروس جهش یافته را باید جدی تر گرفت

ویروس جهش یافته را باید جدی تر گرفت
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعداد مبتلایان کرونا در دنیا از ۱۱۴ میلیون نفر هم گذر کرد ویروس جهش یافته را باید جدی گرفت.
ویروس جهش یافته را باید جدی تر گرفت

به گزارش کارگر آنلاین،​ آقای رئیسی در استودیو نگاه یک شبکه اول سیما، افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در دنیا از مرز 114 میلیون نفر گذشت و بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر در یک سال گذشته بر اثر کرونا جان باختند که آمریکا با 920 هزار فوتی در صدر کشورها قرار دارد.
او ادامه داد: کشورهایی مانند هند، برزیل و مکزیک هم از میزان ابتلای بالایی برخوردارند در اروپا هم انگلیس در صدر ابتلا و مرگ و میر قرار گرفته است.
آقای رئیسی تصریح کرد: ویروس جهش یافته کرونا را می توان عمده علت افزایش و درصد قرار گرفتن انگلیس از حیث ابتلا و مرگ و میر عنوان کرد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: گرچه کرونا از شهریور سال قبل در انگلیس مشاهده شد اما انگلیسی ها آن را عنوان نکردند پس از آن در نیمه های آذر بود که عنوان شد ویروسی جدید و جهش یافته پیدا شده است.
وی گفت: در ایران با اقدامات خوبی که انجام شد به ویژه همکاری مردم در آبان شاهد سیر نزولی کرونا بودیم و در آذرماه این سیر نزولی حرکت کرد و میزان مرگ و میری را که در مهرماه به مرز 500 نفر در روز رسیده بود دو رقمی شد.
آقای رئیسی افزود: حدوداً دو ماه پیش و در دوران پیک و اوج بیماری کرونا روزانه دو هزار و 700 بیمار بستری مثبت داشتیم و میزان مرگ و میر هم به 470 تا 480 نفر رسیده بود اما حالا در یک نگاه می توان وضعیت کشور را این طور توصیف کرد که میزان بستری مبتلایان به کرونا در کشور به زیر عدد هزار یعنی روزانه 700 نفر رسیده، آمار مرگ و میر هم به رقمی حدود 70 تا 75 نفر رسیده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با اشاره به تاریخچه ای که از کرونا در اروپا گفته شد باید بدانیم که آلمان و انگلیس از سیستم بهداشت و درمان قوی برخوردارند ولی در مقابل ویروس جهش یافته کرونا به زانو در آمدند بنابراین ویروس جهش یافته را باید جدی گرفت.
وی خصوصیات کرونای جهش یافته را این طور بیان کرد: میزان سرایت این بیماری بسیار بالاتر از کرونا چینی است، میزان کشندگی این ویروس نسبت به نوع قبلی 30 درصد بالاتر است، افراد جوانتر در این نوع ویروس جهش یافته بیشتر علامت دار می شوند و این موضوع سبب افزایش آمار بستری ها خواهد شد.

ادامه دارد...

منبع : IRIB NEWS AGENCY | خبرگزاری صدا و سیما