شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لرستان

استاندار لرستان:

حجاب و عفاف به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کند

حجاب و عفاف به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: حجاب و عفاف به رشد و تعالی جامعه کمک می‌کند.

سید موسی خادمی در ستاد راهبری و هماهنگی حجاب و عفاف که نهم اسفندماه برگزار شد، با اشاره به سفر هیات بازرسی سازمان اجتماعی کشور ابراز امیدواری کرد: با این برنامه موضوع حجاب و عفاف بیش از گذشته در استان گسترش و ترویج یابد.

وی با بیان اهمیت حجاب و عفاف و نقش سازنده آن در تکمیل صفات عالیه و یا برعکس تخریب و انحطاط جوامع در صورت سهل‌انگاری، اظهار کرد: حجاب و عفاف جدا از باورهای دینی می‌تواند به رشد و تعالی جامعه کمک کند و مهم این است که این موضوع در سطح جامعه تقویت و گسترش یابد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: موضوع حجاب هم جنبه فردی دارد و هم جنبه اجتماعی و در بخش دوم وظیفه دولت و نظام اجتماعی کاملاً مشخص است.

خادمی وظیفه دولت اسلامی را رشد اجتماعی و آگاهی بخشی به انسان‌ها دانست و اضافه کرد: ما باید نقص‌ها را شناسایی کنیم و آنچه را که مورد تأکید نظام اسلامی است در جامعه نهادینه کنیم.

وی با تأکید بر لزوم ترویج کارهای فرهنگی در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، بیان کرد: در این مسیر با دو گروه مواجهیم؛ گروهی که آگاهی و دانش لازم را ندارند که باید در مقابل ایستادگی آنان کار فرهنگی انجام داد و گروه دوم افرادی هستند که عمداً و قصدا بدحجابی را ترویج می‌کنند که در این مورد باید برخورد لازم را به عمل آورد.

استاندار لرستان با تأکید بر ضرورت مراعات حجاب و عفاف در ادارات و فضای دولتی و عمومی افزود: وظیفه دستگاه‌های اجرایی مختلف همچون اداره‌کل صمت و میراث فرهنگی و ... است که نظارت لازم را در فضاهای عمومی مثل بازارها، هتل و اماکن گردشگری و ... انجام دهند تا کار متناسب با فرهنگ انجام شود.

خادمی با اشاره به ظرفیت لباس‌های محلی، افزود: با توجه به حضور زنان لرستان در عرصه‌های مختلف در ادوار گذشته، لباس محلی طوری طراحی شده که حتی علاوه بر باورهای دینی از نظر عرف، تقریباً پوشش را ایجاد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: ترویج این موضوع در هر منطقه در دستور کار شورای حجاب و عفاف کشور قرار گیرد.

 خادمی در خصوص تولید لباس مناسب بافرهنگ ایرانی در بازار، اظهار کرد: این موضوع باید با اعمال نظارت لازم موردتوجه تولیدکنندگان در سطح ملی قرار گرفته و در سطح استان نیز رعایت شود.

انتهای پیام