شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مقامات#اتریش

هشدار مقامات اتریشی درباره عواقب کاهش محدودیت‌ها/ پیش بینی افزایش آمار مبتلایان


هشدار مقامات اتریشی درباره عواقب کاهش محدودیت‌ها/ پیش بینی افزایش آمار مبتلایان

در آستانه مشاوره مقامات دولتی و ایالتی در اتریش برای چگونگی ادامه روند مبارزه با کرونا، برخی مقامات و متخصصین در این کشور درباره کاهش محدودیت‌ها هشدار داده و شرایط را بسیار خطرناک و پیچیده ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، "پاملا رندی وگنر"، پزشک و رهبر حزب سوسیالیست اتریش با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشورش درباره برداشتن گام ها در مسیر کاهش محدودیت ها هشدار داده و گفت: من خواهان پیشبرد راهی امن همراه با کنترل هستم. من به هیچ عنوان خواهان به وجود آمدن شرایطی مانند ماه نوامبر نیستم که بخش های مراقبت های ویژه در آستانه فروپاشی قرار گرفته بودند. شرایط اخیر بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به وقایع وحشتناک کرونایی که سال گذشته در ایتالیا رخ داد و با توجه به در پیش رو بودن مشاوره مقامات دولتی و ایالتی در اتریش بر لزوم اتخاذ تصمیماتی که از به وجود آمدن چنین شرایطی در بیمارستان های اتریش جلوگیری کند هشدار داد.

رندی وگنر همچنین گفت: ما همه ظاهرا این تصاویر را فراموش کرده ایم. من نمی خواهم شرایطی مانند این روزهای جمهوری چک در اتریش هم اتفاق بیفتد. در این کشور بیمارستان ها در تامین بیماران درمانده شده اند. چنین شرایطی تنها برای تامین سلامت بیماران کرونایی خطرناک نیست، بلکه برای تامین نیازهای بهداشتی بیماران دیگر هم خطرناک است.

این مقام اتریشی در ادامه گفت: آمارها در دو هفته گذشته دو برابر شده اند و می توان این طور فرض کرد که این روند همچنان ادامه یابد.

وی از دولت خواست این تحولات را متوقف کند. این مقام اتریشی برداشتن گام ها برای کاهش محدودیت ها را در شرایط فعلی به معنای تسلیم شدن در برابر این ویروس و تهدیدی برای سلامت انسان ها و روند توسعه اقتصادی دانست.

"اوا شرن هامر"، از متخصصین اپیدمیولوژی برجسته در اتریش هم از دولت درخواست کرده که فعلا هیچ گونه کاهش محدودیت ها را اعلام نکند.

وی اعلام کرده که شرایط بسیار پیچیده است و پیش بینی ادامه تحولات ممکن نیست.

مقامات دولتی در اتریش می خواهند روز دوشنبه با کارشناسان ، اپوزیسیون و نمایندگان ایالتی شرایط را مورد ارزیابی قرار داده و درباره چگونگی ادامه روند اقدامات با هم توافق کنند. عرصه های اقتصاد، ورزش و فرهنگ در اتریش شدیدا برای کاهش محدودیت ها اصرار دارند. اما آمار مبتلایان بعد از برخی کاهش محدودیت ها که حدود دو هفته پیش در این کشور اعمال شده افزایش چشمگیری داشته است.

وزیر بهداشت اتریش هم شرایط کرونایی در کشورش را بسیار نگران کننده ارزیابی کرده و با اشاره به افزایش روزافزون آمار مبتلایان جدید در آن را مربوط به شیوع ویروس های جهش یافته در اتریش دانست.

وی همچنین گفت که در سراسر اتریش به صورت میانگین حدود 50 درصد مبتلایان به کرونا به ویروس های جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی مبتلا می شوند.

وی در عین حال گفت که با افزایش درصد افراد واکسینه شده و تغییرات فصلی امید به بهبود شرایط کرونایی وجود دارد.

آنشوبر از احساس خستگی شهروندان از این بحران دراز مدت سخن گفت که به طرق مختلف بر آن ها تاثیر گذاشته و می تواند عواقب روانی و اجتماعی داشته باشد. وی از آغاز به کارسومین ستاد مشاوره در وزارت بهداشت برای مقابله با این شرایط خبر داد.

صدر اعظم اتریش هم در سخنانی خواستار سرعت بیشتر در تهیه و تولید واکسن کرونا شده است. وی در این باره گفته است: هدف باید انطباق واکسن ها و روش های درمانی موجود در اسرع وقت و تولید واکسن های جدید سریع و انجام آن به صورت مستقل باشد.

اتریش برای این منظور در اوایل ماه مارس همراه با همتای دانمارکی خود به سرزمین های اشغالی سفر خواهد کرد.

صدر اعظم اتریش همچنین تاکید کرد: ما در تابستان با واکسن به وضعیت نرمال بازخواهیم گشت، اما این پاندمی همچنان مدت طولانی با جهش های مختلف ما را به خود مشغول خواهد کرد و برای این جهش ها احتمالا به واکسن ها و درمان های جدیدی نیاز باشد.

وی همچنین از حمایت کشورش برای به وجود آمدن گواهی واکسیناسیون برای شهروندان اروپایی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به منظور افزایش آزادی ها برای این گروه ها خبر داد.

کورتس همچنین گفت: این مسئله مهم است که درس های درستی از این پاندمی بگیریم و خود را بهتر برای آینده آماده کنیم.

صدر اعظم اتریش همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت : ما باید برای بیماریهای همه گیر جدید و احتمالا خطرناک تر هم آماده باشیم.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اتریش 457317 نفر به کرونا مبتلا شده و8538 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند

انتهای پیام/.