شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سربازان

روایتی تازه از حمله به عین‌الاسد/تعداد سربازان آمریکایی کشته شده چقدر است؟

به گزالرش منیبان؛  به نقل از شبکه سی بی اس نیوز، زمانی که بخش اطلاعاتی آمریکا، آمادگی ایران برای آن حمله موشکی را شناسایی می کرد، مک کنزی زمان کافی برای تخلیه این پایگاه متشکل از یک هزار نیرو و ۵۰ هواپیما را داشت.

تارنمای شبکه سی بی اس آمریا نوشت حمله موشک سال گذشته ایران به پایگاه نظامی عین الاسد متعلق به نیروهای آمریکایی در عراق، بزرگترین حمله موشکی بود که تاکنون علیه آمریکایی ها انجام شده است. یازده موشک ایران به این پایگاه که تا قبل از حمله دو هزار نیروی آمریکایی در آن مستقر بود، اصابت کرد.

ژنرال مکنزی یک سال بعد از حمله موشکی ایران، مدعی شده است اگر در آن حمله نیروهای آمریکایی جان خود را از دست می داند، ما دست به اقدام تلافی جویانه می زدیم.

ژنرال مکنزی در توصیف شبی که این حمله روی داد، گفت: اتفاقاتی رخ می دهد که می تواند ما را به جنگ بکشاند، اگر اقدام صحیحی انجام ندهیم. 

ایران حمله آن زمان را به تلافی ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس انجام داد.

این فرمانده عالی گفت که ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرد، زیرا وی حملات علیه آمریکایی ها در عراق را برنامه ریزی می کرد. 

ژنرال مکنزی مدعی شد: ما گزارش های اطلاعاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه سردار قاسم سلیمانی جریان های مختلف حمله علیه نیروهای ما در عراق، سفارت ما و پایگاه های ما در آن کشور را احتمالا در عرض چند ساعت و شاید چند روز هدایت می کرد.

وی تاکید کرد که اگر آمریکایی ها در جریان آن حمله کشته می شدند، ما برنامه ای برای تلافی داشتیم.

این فرمانده آمریکایی افزود: آن حمله ای بود که مطمئنا شبیه اش را ندیده بوده ام و تجربه نکرده ام. موشک هایشان دقیق است. آنها تقریبا همان جایی را می زدند که قصد زدنش را داشتند.

براساس این گزارش ،در بیش از یکصد نیروی آمریکایی که در معرض حمله عین الاسد قرار گرفتند، آسیب های مغزی شدید ناشی از انفجارهای قوی موشک های ایران تشخیص داده شد. 

اَلن جانسون سرگرد ارتش آمریکا گفت که هنوز سردرد دارد، گوش هایش زنگ می زند و کابوس می بیند. وی نمی داند که چطور زنده مانده است.

به گفته منابع آمریکایی، بیش از یکصد سرباز آمریکایی با وجود اینکه در پیشرفته ترین سنگرهای زیرزمینی مخفی شده بودند، اما به دلیل شدت بسیار بالای انفجارها، دچار آسیب های مغزی جدی شدند.

دی ماه سال گذشته و تنها چند روز بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی ، شبکه خبری سی ان ان آمریکا  نخستین تصاویر ویدیویی را از پایگاه نظامی آمریکایی عین‌الاسد در عراق پس از حملات موشکی روز چهارشنبه گذشته ایران پخش کرد.

خانم آروا دامون خبرنگار بین المللی شبکه سی ان ان  باحضور در ویرانه های بجا مانده از آنچه زمانی یک پایگاه مجهز نیروهای آمریکا بود، فیلمی مستند از خرابی های گسترده ناشی از اصابت موشک های ایران را به تصویر کشید.

خبرنگار سی ان ان در گزارش خود گفت که تقریبا هیچ چیز از پایگاه باقی نمانده و خیلی عجیب است که در چنین ویرانه ای، به کسی آسیب نرسیده باشد. گویا ساعاتی قبل از حمله، یک هشدار اولین داده شده بود و نیروها از قبل با خبر شده بودند که ممکن اتفاقی رخ دهد. حدود ساعت 11 شب نیروها شروع به پناه گرفتن در سنگرهای زیرزمینی کردند و حدود ساعت یک بامداد بود که اولین موشک اصابت کرد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه 13 دی ماه سال گذشته در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری وقت آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.