شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#عراق#کارشناسان#بایدن

کارشناس امور امنیتی اردنی:

حمله به نوار مرزی برنامه ریزی شده بود/ حملات ادامه دار خواهد بود

حمله به نوار مرزی برنامه ریزی شده بود/ حملات ادامه دار خواهد بود

یکی از کارشناسان امور امنیتی اردنی با اشاره به اینکه حمله به نوار مرزی عراق و سوریه تصادفی نبوده از طرح خطرناک بایدن که به دنبال تحقق آن در منطقه به هر قیمتی است، پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، عون الجعفری کارشناس امور امنیتی اردنی و عضو مرکز مطالعات نظامی القبس به پایگاه عراقی المعلومه اعلام کرد: عملیات نظامی اخیر در نواری مرز عراق و سوریه بخشی از طرح دولت جدید آمریکا در عراق است.

وی افزود: رصد مواضع آمریکایها در رسانه های داخلی آنها با آنچه رسانه های عربی به ویژه نیروهای رسانه ها وابسته به آمریکا در منطقه بیان می کنند، کاملاً مغایرت دارد.

این کارشناس امور امنیتی اردنی تحرکات آمریکا در عراق در راستای طرحی دانست که از سوی آمریکاییها در نواری عراق و سوریه و عراق و کویت شروع شده است.

وی اعلام کرد: هدف قرار دادن گروههای حشد شعبی و مقاومت اتفاقی و تصادفی نبوده است و اقدامی برنامه ریزی شده برای دور کردن حشد شعبی و گروههایی که مانع اجرای طرح های آمریکا در مناطق زیادی از عراق، سوریه و اردن هستند، بوده است.

الجعفری گفت: هفته گذشته رسانه های آمریکایی از زوایای حمله هوایی علیه گروههای حشد شعبی بدون اینکه به مکان آن اشاره کنند، پرده برداشته بودند و امروز مشخص شد که کتائب حزب الله در مرز عراق و سوریه قرار بوده است که هدف قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که دولت عراق موضع رسمی در قبال این تجاوز به نیروهای نظامی حشد شعبی اتخاذ نکند، حملات در این حد متوقف نخواهد شد.

الجعفری اعلام کرد: دولت بایدن مایل به استقرار مجدد نظامیان آمریکا در عراق به هر قیمتی است.

از سوی دیگر ماجد الشویلی نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی به اظهارات وزیر دفاع آمریکا در خصوص هماهنگی با طرف عراقی برای حمله به مواضع نیروهای مقاومت واکنش نشان داد و نوشت:

«درخصوص اینکه وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که در حمله هوایی خود علیه مواضع حشد شعبی در شرق سوریه براساس اطلاعات دریافتی از طرف عراقی عمل کرده است، دو نکته مطرح است؛ اگر آمریکایی ها دروغ می گویند که دراین صورت دولت عراق باید سفیر ایالات متحده آمریکا را فرا خوانده و اعتراض خود را اعلام کند و یا اینکه سکوت می کند که در این صورت رضایت خود را از عملیات آمریکایی ها نشان داده است.