شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جدید#تحریم‌های جدید آمریکا

تحریم‌های جدید آمریکا در راه است+جزییات

به گزارش منیبان؛ این رسانه روسی نوشت: سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اعلام زمان اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه به خبرنگاران گفت: این تحریم ها ظرف هفته و نه چند ماه، اعمال خواهند شد. این یک روند مداوم است و همان طوری که می دانید چنین پروسه ای شامل بررسی نه تنها دخالت آنها در انتخابات ۲۰۲۰میلادی بلکه آنچه که درباره پرداخت پول برای کشتن نیروهای آمریکایی گفته می شود و نیز حمله سایبری به شرکت سولار ویندز خواهد بود.  

ساکی گفت: ما می خواهیم به تیم امنیت ملی و امنیت سایبری زمان کافی برای تکمیل این فرایند را بدهیم. بدون شک انتظار داریم رئیس جمهوری درباره نحوه واکنش و زمان آن براساس تصمیم خود پاسخ دهد و  انتظار داریم این روند چند هفته طول بکشد.

آن نیوبرگر معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در امور سایبری و فناوری ها گفته جامعه اطلاعاتی آمریکا به تحقیقات درباره هک شرکت نرم افزاری آمریکایی سولار ویندز ادامه می دهد و آن را یک «تهدید دائمی» پیشرفته می داند که  احتمالا یک منشا روسی مسئول آن بوده است.

مقام های روسیه بارها اتهامات واشنگتن را درباره دخالت مسکو در حملات سایبری تکذیب کرده اند.

خبر هک گسترده نهادهایی آمریکایی، پس از دسترسی هکرها به نرم‌افزار سولار منتشر شد. آژانس امنیت سایبری و زیرساخت امنیتی(CISA) تحت وزارت امنیت داخلی آمریکا پس از این حمله هشدار داد که این حمله سایبری "خطری جدی" برای دولت آمریکا است.  

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اتهام آمریکا به این کشور مبنی بر حمله سایبری به سازمان های آمریکایی را رد کرد.

وی افزود: روسیه در حمله سایبری به آمریکا که این کشور آن را اعلام کرده است، شرکت ندارد و اتهاماتی که واشنگتن وارد می کند بی اساس است و ادامه روس ستیزی کورکورانه است.

وی ادامه داد: این بحث ها در ایالات متحده آمریکا جریان دارد احتمالا به این خاطر که آمریکا قربانی حمله هکری شده است.

آمریکا تاکنون بیش از ۹۰ بسته تحریمی در مورد روسیه در عرصه های مالی و اقتصادی وضع کرده و صدها شهروند روس بویژه مقام های این کشور در فهرست های تحریمی آمریکا قرار دارند.