شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#تجهیزات#کارشناسان

اعتراف ناتو به قدرت سامانه "پانتسیر" روسیه برای نابودی پهپادها


اعتراف ناتو به قدرت سامانه "پانتسیر" روسیه برای نابودی پهپادها

کارشناسان نظامی ناتو اعتراف می‌کنند که سامانه دفاع ضدموشکی-ضدهوایی "پانتسیر-سی" روسیه، قابل اطمینان ترین تجهیزات نظامی برای مقابله موثر با پهپادهای تهاجمی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: مرکز مشترک تبادل تجربه نیروهای هوایی ناتو (JAPCC) اعتراف کرده است که مجموعه سامانه دفاع ضدموشکی- ضدهوایی "پانتسیر-سی" روسیه، بهترین تجهیزات نظامی برای مقابله موثر با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادهای) تهاجمی است.  

در این گزارش یادآوری شده است که این سامانه روسی، به بهترین نحو از عهده نابودی طیف وسیعی از انواع هواپیماهای بدون سرنشین تاکتیکی و نظامی برآمده و این امکان را می‌دهد تا فاصله موجود بین سیستم ویژه مقابله با پهپادهای مهاجم کاهش یابد.  

کارشناسان نظامی این مرکز افزودند، بکارگیری سامانه "پانتسیر" به همراه دیگر تجهیزات مقابله با حملات هوایی، خطر بسیار جدی برای نیروهای نظامی در جبهه جنگ محسوب شده و لازم است تا قبل از ورود به عرصه کارزار، از بین برده شوند.

یک مقام نظامی-دیپلماتیک روسیه در واکنش به این گزارش یادآور شد که نمونه بارز عملکرد موفق و بسیار خوب سامانه دفاع ضد هوایی"پانتسیر-سی"، در تأمین امنیت تضمین شده پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه به اثبات رسیده و اکثریت قریب به اتفاق حملات هوایی صورت گرفته به این پایگاه از طریق پهپادها خنثی شده است.

وی یادآور شد که بر اساس این گزارش، میتوان گفت که کارشناسان نظامی ناتو شروع به ارزیابی نسبتاً واقع بینانه از امکانات نظامی روسیه کرده‌‌اند و این مسئله تحت تأثیر اقدامات تبلیغاتی غرب قرار ندارد.

انتهای پیام/