شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان به آمریکا: گورت را گم کن!

کدخبر: 395878
اقتصاد نیوز : سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ترور سردار سلیمانی گفت: دادسرای تهران اقدامات خوبی در بُعد کیفری این جنایت انجام داده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، عباسعلی کدخدایی در اختتامیه "جشنواره ملی کتاب‌خوانی جهانمرد" گفت: امروز در تمام ایران و کشورهای منطقه و جهان نام شهید سلیمانی به نیکی و بزرگی یاد می شود. حاج قاسم را کسانی که از نزدیک با او آشنا بودند، می شناختند که از عنوان و نام و رسانه فراری بود و این یعنی همان اخلاصی که رهبر معظم انقلاب از آن یاد می کنند. 

کدخدایی تاکید کرد: سردار قاسم سلیمانی مرد میدان بود و هیچ وقت از میدان گریزان نبود و در همین میدان ها بود که وظیفه خود را انجام می داد. سال‌ها وقت می‌خواهد که شهید سلیمانی را به خوبی شناخته و به مردم و جوانان معرفی کنیم.

کدخدایی تصریح کرد: تشییع شهید سلیمانی اعلام بیعت مردم ایران با اسلام و انقلاب اسلامی بود؛ این تشییع حقیقتا دشمن را به لرزه انداخت.

وی ادامه داد: جنایتی که در ترور حاج قاسم توسط دولت آمریکا و شخص ترامپ صورت گرفت، جنایت علیه بشریت بود؛ کشوری که مدعی دموکراسی و حقوق بشر است، دست به اقدام جنایتکارانه‌ای زد که هرگز فراموش نخواهد شد.کسانی ترور شده‌اند که ریشه داعش را کنده بودند؛ این عزیزان مستحق پاداش و تقدیر بودند نه جنایتی که منجر به قتل آنها شود.

کدخدایی تاکید کرد: مجامع بین المللی باید وظیفه خود را در قبال این جنایت سکوت کنند و اگر سکوت کنند، باید فاتحه آزادی و حقوق بشر را خواند. دادسرای تهران نیز  اقدامات خوبی در بُعد کیفری این جنایت انجام داده است. بالاترین مجازات آمریکایی‌ها این است که گورشان را از منطقه گم کرده و دست از سر مردم این منطقه بردارند. مردم منطقه در طول سالیان اخیر، دچار رنج های زیادی بودند که عامل آن، استکبار جهانی بوده است.