«مهرداد لاهوتی»، نماینده پیشین مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص واکنش نمایندگان به توقف اجرای پروتکل الحاقی اظهار کرد: همه این موضوعاتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم در شورای عالی امنیت ملی مطرح می شود، برجام در مجلس تصویب شد و همه نگاه ها متوجه مجلس شد اما مجلس یک شروطی برای برجام گذاشت ولی تصمیمات لحظه به لحظه همه مذاکراتی که دولت انجام داد در شورای امنیت ملی مطرح می شد و بر اساس اصل 177 قانون اساسی، همه مصوبات شورای امنیت ملی باید به تایید رهبری برسد.

او با بیان اینکه اگر رهبری مصوبات شورای امنیت ملی را تایید نکنند مصوبات وجاهت قانونی نخواهند داشت، گفت: بنابراین همه این تصمیمات و هر اتفاقی که در کشور در بحث امنیت ملی صورت بگیرد خصوصا در بحث برجام و حتی کاهش تعهدات برجامی و پروتکل الحاقی، در شورای امنیت ملی مطرح و باید به تایید رهبر معظم انقلاب برسد.

لاهوتی با اشاره به این مطلب که رئیس مجلس شورای اسلامی عضو شورای امنیت ملی است و در جریان مسئله پروتکل الحاقی بود، خاطرنشان کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری بیان شد که دولت قانون را اجرا می کند، همین حرف هایی که در قانون زده شد 6 ماه است که در کلام دکتر روحانی، این تهدیدها وجود دارد. سیاست مقوله پیچیده ای است اگر بحث مجلس از این زاویه بود آن حرکت بعدی حرکت پسندیده ای نبود که عده ای بیایند و اعمال ماده 234 کرده و علیه رئیس جمهور شکایت کنند.

او با بیان اینکه کلام و نگاه واحد وجود ندارد، عنوان کرد: این مسئله هیچ پیام خوبی را منتقل نمی کند این دوگانگی آثاری را به دنبال دارد. زندگی مردم امروز در گرو حل این نوع مسائل با حفظ ارزش های انقلاب است، عده ای تصور نکنند که فقط خود حافظ ارزش های انقلاب هستند همه برای این انقلاب زحمت کشیدیم و همه دوست داریم ارزش های حاکم بر این نظام حفظ شود.

لاهوتی تصریح کرد: هدف همه جریان های سیاسی تعالی جمهوری اسلامی است منتهی راه های رسیدن به تعالی یک مقدار متفاوت است. اما عده ای می گویند نه فقط ما دنبال تعالی جمهوری اسلامی هستیم و این حرف غلطی است، همه باید تلاش کنند تا کلام واحد داشته باشیم.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه حرکت مجلس می تواند چانه زنی دولت را زیاد کند، متذکر شد: فرمایشات رهبری فصل الخطاب است و مردم دیگر حوصله شنیدن حرف های متفاوت را ندارند. هرکسی دنبال این است بگوید این کار را من انجام دادم پس زور من از بقیه بیشتر است که آسیب آن متوجه مردم خواهد بود. باید شرایطی فراهم کنیم که مردم قهر نکرده و مشارکت افزایش پیدا کند. 6