شهرخبر

نگرانی سالک از سونامی‌های شب انتخاباتی

عضو جامعه روحانیت گفت:عملکرد آقای رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی و قوه قضائیه توانست اعتماد عمومی را جلب کند. این اعتماد عمومی سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شود. اگر او به صحنه انتخابات ریاست جمهوری بیاید پایانی بر اختلاف نظرها و دیدگاه هایی است که امروز در اردوگاه اصولگرایان شاهدش هستیم.

نگرانی سالک از سونامی‌های شب انتخاباتی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اصولگرایان گرچه بر سر تعیین مصداق و مکانیزم انتخاباتی با هم اختلاف دیدگاه دارند اما نقطه امید آنها اعلام کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی است تا نه تنها دو سازوکار شورای وحدت و شورای ائتلاف وارد فاز هم افزایی شوند بلکه سایر گزینه ها نیز کنار بروند.

حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با نامه نیوز درباره آخرین تحولات در جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: آقای سیدابراهیم رئیسی با کاندیداتوری در صحنه انتخابات، ضمن آنکه محور تجمیع همه نیروهای ارزشی و اصولگرا خواهد بود و مورد حمایت بسیاری از نیروهای اصلاح طلب ولایتمدار و انقلابی نیز قرار می گیرد.

وی افزود: عملکرد آقای رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی و قوه قضائیه توانست اعتماد عمومی را جلب کند. این اعتماد عمومی سرمایه اجتماعی کشور محسوب می شود بنابراین اگر به صحنه انتخابات ریاست جمهوری بیاید پایانی بر اختلاف نظرها و دیدگاه هایی است که امروز در اردوگاه اصولگرایان شاهدش هستیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به آثار منفی تداوم اختلاف در جریان اصولگرا اظهار کرد: این اختلافات ضربه سنگینی به نیروهای اصولگرا و ارزشی به ویژه در استان ها خواهد زد. منشأ اختلاف در خود بزرگ بینی، قدرت طلبی و درنظر نگرفتن خدا است، اگر مصالح نظام را می خواهیم باید واقعا اختلافات را برطرف و یک وحدت کشوری به وجود آوریم.

وی با اظهار نگرانی از پیامدها و عواقب باقی ماندن زمینه های اختلافی در جریان اصولگرا و انقلابی ادامه داد: ادامه‌یافتن کشمکش‌ها راه به جایی نمی برد و نتیجه مثبتی برای انقلاب، نظام و کشور نخواهد داشت. ضمن آنکه سوژه دست دشمن و جریان رقیب می دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: همان طور که گفتم حضور آقای رئیسی در صحنه انتخابات می تواند کمک بزرگی به حل اختلافات کند اما اگر ایشان نیاید اختلاف بر سر تعیین مصداق سنگین است که مثل انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مشکلات درست می کند چون هیچ کدام از نامزدهای اصولگرا کنار نخواهند رفت و آرای بدنه اجتماعی اصولگرایان خُرد می شود. در این فضا رقیب با یک نامزد به صحنه می آید و می برد.

سالک اظهار کرد: البته تجربه ادوار گذشته انتخابات را نیز باید درنظر گرفت. بیگانگان و برخی جریانات رقیب برنامه ای را از طریق فضای مجازی در دو شب آخر منتهی به انتخابات پیاده می کنند و در لحظات آخر فرصت تبلیغات سونامی‌هایی را به وجود می آورند که نگران کننده است، باید حتما این موضوع را مدیریت کرد و این مدیریت جز با وحدت نیروهای اصولگرا و ارزشی امکان پذیر نخواهد بود.