شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب#مجموعه

مجموعه‌ای از داستان‌های گمنام‌ترین نویسنده خلاق آمریکایی قرن بیستم در بازار کتاب


مجموعه‌ای از داستان‌های گمنام‌ترین نویسنده خلاق آمریکایی قرن بیستم در بازار کتاب

انتشارات ققنوس رمان «پلیس،‌ گل‌ها،‌ درخت‌ها و جنگل‌ها»، نوشته «رومن پوئرتولاس» و مجموعه داستان «میهمان شب» نوشته «ب. تراون» را متتشر و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب «میهمان شب»، نوشته «ب .تراون» با ترجمه منیژه عراقی‌زاد از سوی انتشارات ققنوس منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

میهمان شب مجموعه‌ای از 10 داستان کوتاه است که اغلب در مکزیک می‌گذرند؛ جایی که نویسنده بیشتر سال‌های زندگی ماجراجویانه و معماگونه خود را در آن گذرانده است.

«میهمان شب»، «دارویی مؤثر»، «سلسله جبال»، «راه مال‌رو»، «در غیاب کشیش»، «درخواست شبانه»، «خدایی تازه متولد می‌شود»، «حکایت یک دوستی»، «گفتگوی بی‌ثمر» و «ماکاریو» عناوین داستان‌های این کتاب هستند.

«ب. تراون»، نویسنده کمتر شناخته شده در ایران، یکی از خلاق‌ترین و تواناترین راویان قرن بیستم است. او برای خلق داستان‌های این مجموعه از همه چیز الهام گرفته، از مسائل و موضوعات پیش ‌پا افتاده گرفته تا حقایق جاودانه.

در کنار روایت پر کشش و شسته ‌رفته او، آنچه آثارش را برجسته می‌سازد پرداختن به مضامینی هم‌چون کرامت انسانی و آزادی‌های فردی در داستان‌هایش است. 

انتشارات ققنوس این کتاب را در شمارگان 750 نسخه به قیمت 35 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

این انتشارات همچنین رمان دیگری با عنوان «پلیس‌، گل‌ها،‌ درخت‌ها و جنگل‌ها» نوشته  رومن پوئرتولاس ا با ترجمه ابوالفضل الله‌دادی روانه بازار نشر کرده است.

در شرح ماجرای این کتاب آمده است: پای یک قتل در میان است؛ در شهرستانی که مهم‌ترین صنعتش یک کارخانه مرباسازی است و شهردار آن را می‌چرخاند. محبوب‌ترین فرد محل به‌شکل فجیعی به قتل رسیده و همه اهالی را به‌هم ریخته است. شهردار برای آنکه هرچه زودتر تکلیف این جنایت مشخص شود و جانی به سزای عملش برسد، درخواست کرده کارآگاه جوانی از مرکز بفرستند. کارآگاه  پرونده ساده‌ای پیش روی خود نمی‌بیند: مقتول نام خانوادگی ندارد، پدر و مادرش مُرده‌اند امّا کسی چیز زیادی از آن‌ها نمی‌داند و قیّم قانونی‌اش با او بدرفتاری می‌کرده. مردم چندان با کارآگاه همکاری نمی‌کنند. این وضعیت پلیس جوان را به این نتیجه می‌رساند که همه اهالی بالقوه می‌توانند مظنون این قتل نفرت‌انگیز باشند.

اما در پایان راز این قتل با یک عکس فاش می‌شود و دنیای مأمور پلیس را برای همیشه زیر و رو می‌کند. شیطنت خاص نویسنده یک بار دیگر خواننده‌ را در پایان داستان شگفت‌زده کرده و به او نشان می‌دهد که عصر قصه‌گویی هیچ‌وقت به پایان نمی‌رسد. پوئرتُلاس پیش از این با مرتاضی که در جالباسی گیر کرده بود و ناپلئونی که یکهو زنده شد و به جنگ داعش رفت مخاطبان خود را شگفت‌زده کرده بود.

رمان پلیس گل‌ها، درخت‌ها و جنگل‌ها در سه بخش «روستا 1961»، «باغ مخفی» و «حقیقت ژوئل» به شکل نامه‌ها، پیوست‌ها و متن پیاده شده نوارهای صوتی نگاشته شده است. 

انتشارات ققنوس این رمان را در 770 نسخه به قیمت 48 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

انتهای پیام/