جواب قاطعانه رییس پلیس راهور تهران به عنابستانی و مسئولان دیگر / خط ویژه ورود ممنوع است
حجم ویدیو: 13.15M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00

پلیس تاکید کرده که خط ویژه برای استفاده مدیران نیست .رئیس پلیس راهور با اشاره به حادثه جنجالی سیلی زدن عنابستانی به صورت مامور راهور گفت: خط ویژه صرفاً برای خودروهای امدادی و حمل و نقل عمومی و نه برای مدیرانی است که جلسه آنها دیر شده، دیر راه می‌افتند و می‌خواهند زود به جلسه خود برسند.

به گزارش رکنا،  سردار محمد حسین حمیدی در پاسخ به این سؤال که مجوز تردد در خطوط ‌ویژه شهر تهران، به چه خودروهایی تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: تعدادی مجوز برای برخی خودروهای سازمانی در ارگانهای مختلف توسط پلیس راهور صادر شده و پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به تناسب نیاز برخی از سازمانها به اقدامات اورژانسی و عملیاتی، برای آنها مجوز تردد در خطوط ویژه صادر می‌کند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تأکید بر اینکه خط ویژه صرفاً برای خودروهای امدادی و حمل و نقل عمومی و نه برای مدیرانی است که جلسه آنها دیر شده، دیر راه می‌افتند و می‌خواهند زود به جلسه خود برسند، افزود: اکنون مجوز تردد در خطوط ویژه تهران، برای برخی از ارگانهای عملیاتی و خدمات‌رسان مختلف مانند آتش‌نشانی، اورژانس، برق و آب صادر شده است.

وی متذکر شد: صرف اینکه یک خودرو مجهز به LED باشد، دلیل بر این نیست که بتواند در خطوط ویژه تردد کند و حتماً باید دارای مجوز باشد.

عابد اکبری سرباز راهور که از عنابستانی نماینده مجلس سبزوار سیلی خورده بود در دفاع از خود گفت: من مرد قانون هستم و به وظیفه ام عمل کردم.

عابد اکبری سرباز راهور به خاطر اجرای قانون از طرف یک نماینده مجلس سیلی خورده بود گفت: از نماینده مجلس ترسی ندارم.
عنابستانی عذرخواهی کرد / عنابستانی از سرباز وظیفه راهور تشکر و از مردم عذرخواهی کرد+ فیلم

به گزارش رکنا، عابد اکبری در ادامه گفت: ترسی از این نماینده مجلس نداشتم چون می‌دانستم حق با من است و من مرد قانون بودم و باید به وظیفه ام عمل می کردم.
این سرباز که از عنابستانی نماینده مجلس سیلی خورده است در ادامه افزود: از روزی که به تهران آمدم قول دادم پای قانون بایستم.
علی اکبری، پدر این سرباز راهور گفت: حرفی با نماینده مجلس ندارم، فقط برایش متاسفم.برخی گفتند پیگیر ماجرا نشوید، شاید مشکلی برایتان رخ بدهد.
سرباز وظیفه، عابد اکبری ، این روزها سخت درگیر کارهای مرتبط با پرونده است. پرونده‌ای که یک سر آن شکایت از یک نماینده مجلس است.
این روزها، به اشتباه اسم او حامد نوشته شده اما عابد نام این سرباز ۲۲ساله است که تازه ۶ ماه از زمان خدمتش گذشته است.
این سرباز در ادامه گفت: نمی‌توانم از تمام اتفاقاتی که در آن ویدئو رخ داد بگویم، اما به هر حال مردم دیدند که چه حرف‌هایی رد و بدل شد و بقیه مردم حاضر هم چه چیزهایی می‌گفتند. من می‌دانستم که قانون چیست و آنجا بودم تا وظیفه‌ام را انجام دهم. برای اجرای قانون هم از هیچ کسی نمی‌ترسیدم. تقدیر و تشکر می‌کنم از مسئولانی که از من حمایت می‌کنند.

عنابستانی: سرباز گفت هر خری هستی برای خودت هستی/ با باتوم به شکم من کوبید!

در این روزها از طرف مجلس، اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و سایرین هیچ تماسی با عابد اکبری گرفته نشده است: از مجلس کسی با من تماس نگرفت، اما نیروی انتظامی لحظه به لحظه همراه کارهای من است. شاید بعد از دادگاه از مجلس هم با من تماس بگیرند. این چند روز، صبح و بعدازظهر، درگیر کارهای این پرونده هستم و به همین دلیل نتوانسته‌ام سر شیفت حاضر بشوم، اما به محض تمام شدن این ماجراها مجدداً سر خدمت حاضر می‌شوم.

ماجرای سیلی خوردن سرباز راهور توسط نماینده مجلس / عنابستانی تکذیب کرد

این سرباز وظیفه در لحظه‌ای که دست به این کار زد و خودرو نماینده مجلس را متوقف کرد ترسی از کارش نداشت: من می‌دانم که همه چیز سلسله‌مراتب دارد. رئیس من هم یک رئیس دارد و همه چیز در قانون روشن است. همین قانون گفته هر خودرویی بخواهد از لاین ویژه تردد کند باید مجوز داشته باشد. من هم ترسی از انجام کاری که رئیس بالادستی و مهم‌تر از آن قانون به من سپرده ندارم. همه آنها هم گفته‌‌اند در این ماجرا از من حمایت می‌کنند که تا به اینجا هم حمایت‌شان را دیده‌ام.
او که زمان زیادی تا پایان خدمتش باقی مانده است گفت از روز نخست که سربازی‌اش شروع شد به فکر اجرای قانون، بدون ترس بود: من یک جوان ۲۲ساله هستم که باید ۲ سال از بهترین سال‌های زندگی‌ام را در خدمت مقدس سربازی بگذرانم. از شمال ایران، مازندران و شهر آمل راهی تهران شده‌ام. از همان روز اول با خودم گفتم در این ۲ سال که باید در خدمت سربازی بگذرانم بدون هیچ ترسی حافظ قانون خواهم بود. تلاشم را هم برای این هدف انجام داده‌ام و نه آن لحظه و از یک نماینده مجلس، که در مقابل هیچ فرد دیگری هم تا زمانی که حق و قانون با من باشد، ابایی ندارم.