نوبخت: زندگی بعضی خانوارها به یارانه نقدی وابسته است

 محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز (شنبه 9 اسفند)  مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از جزئیات لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: پرداخت یارانه نقدی به خانوارها در حال انجام است و تعدادی از شهروندان به این درآمدها بسیار وابسته هستند.

وی تاکید کرد: باید یارانه نقدی در یک روز خاص در ماه پرداخت شود و حتی نباید یارانه نقدی با یک روز تأخیر پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع مجوزی از شورایعالی هماهنگی اقتصادی با موافقت مقام معظم رهبری گرفتیم تا اینکه از طریق اوراق و همچنین استفاده از خزانه منابع لازم را کسب کرده تا به موقع یارانه نقدی پرداخت شود منتهی تأکید نمایندگان بر این بوده که مجوز از مجلس گرفته شود و به سمت شورای دیگری برای اجازه قانونی نرویم.

نوبخت گفت: دولت‌های آینده بدانند دچار مشکل فراوانی می‌شوند که اگر نتوانند از این مجوز تنخواه استفاده کنند کما اینکه طبق این مجوز باید 2 ماه بعد تنخواه پرداخت شود. اگر این مجوز نباشد امکان پرداخت‌ها نیست؛ با این مجوز فرصتی داده می‌شود تا به وقت خود یارانه به محرومان داده شود.

وی افزود: برای دادن نظم و پرداخت به موقع یارانه نقدی ما مجوز تنخواه را از مجلس می‌خواهیم چون اگر این اتفاق نیفتد دولت بعدی دچار مشکل می‌شود.