شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#لیبی#جدید#رای اعتماد

لیبی| تعیین روز رای اعتماد دادن به دولت جدید


لیبی| تعیین روز رای اعتماد دادن به دولت جدید

رئیس پارلمان لیبی روز برگزاری نشست نمایندگان این پارلمان برای دادن رای اعتماد به اعضای دولت موقت وحدت ملی را تعیین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از  پایگاه خبری الوسط – لیبیا ، رئیس پارلمان لیبی گفت: در صورتی که کمیته مشترک نظامی ( 5-5 ) امنیت محل برگزاری نشست نمایندگان پارلمان در شهر سرت را تایید کند، پارلمان در 8 مارس ( دوشنبه 18 اسفند ماه ) در این شهر تشکیل جلسه خواهد داد تا به اعضای دولت موقت وحدت ملی لیبی رای اعتماد دهد.

عقیله صالح تصریح کرد: چنانچه امکان برگزاری نشست پارلمان در شهر سرت وجود نداشته باشد،  این نشست در همان روز ( 8 مارس ) در شهر طبرق برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: پارلمان خواستار دولت وحدت ملی است که اعضای آن از تمام مناطق لیبی انتخاب شده و توانایی لازم را برای سمت‌های خود داشته باشند. در این صورت است که پارلمان به چنین دولتی رای اعتماد خواهد داد.

رئیس پارلمان لیبی  با بیان اینکه کشورش در حال عبور از مرحله حساسی است، اظهار داشت: در این مرحله به اختلافات جریان‌ها و گروه‌های مختلف داخل لیبی پایان داده می‌شود لذا ضروری است تمام لیبیایی‌ها در ساختار جدید قدرت مشارکت داشته باشند و این تنها راه برون رفت از بحران داخلی است.

وی ابراز امیدواری کرد:  نمایندگان پارلمان به دولت موقت وحدت ملی لیبی رای اعتماد دهند و این دولت از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شود.

شهر سرت در مرکز لیبی واقع شده  و از شبه نظامیان و گروه‌های مسلح تندرو تهی  است و کمیته  مشترک نظامی ( 5-5 ) در این شهر مستقر است.

انتهای پیام/