شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

شکارچی "هفتاد نغمه در برابر باد" را خواند


شکارچی "هفتاد نغمه در برابر باد" را خواند

کتاب «هفتاد نغمه در برابر باد؛ آواز علی‌اکبر شکارچی در هفتاد سالگی» دربرگیرنده آوازهای لری، بختیاری و لکی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر شکارچی ردیفدان، نوازنده کمانچه، آهنگساز و استاد موسیقی سنتی و موسیقی لرستان، با انتشار ویدیویی درباره تازه‌ترین اثرش توضیحاتی ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید:

بسیار خوشحالم که امروز هفتاد نغمه در برابر باد منتشر شد. این آلبوم مجموعه‌ای از ترانه‌های لری، لکی و بختیاری است که آنها را در هفتاد سالگی خوانده‌ام. این مجموعه دارای 120 صفحه کتاب است که در آن نُت آهنگ‌ها، هجاهای شعری، ترجمه اشعار و کارکرد ترانه‌ها آمده است.

همراه این کتاب 2 ساعت سی دی صوتی است که با هدف آموزش موسیقی محلی ضبط شده‌اند. خیلی‌ها از من خواسته‌اند که به کلاس‌های من بیایند و آواز محلی یاد بگیرند. به گمانم این مجموعه گنجینه‌ای است برای کسانی که می‌خواهند آواز محلی یاد بگیرند.

در میان فعالیت‌هایی که در عرصه آموزش موسیقی انجام داده‌ام، انتشار سه اثر برایم بسیار مهم بود تا بتوانم بنیان‌های آموزشی را برای هنرجویان موسیقی فراهم کرده باشم؛ چراغ افروخته، ارغوان و هفتاد نغمه در برابر باد این سه مجموعه آموزشی هستند.

من نمی‌گویم که همه آهنگ‌های لری، لکی و بختیاری را خوانده‌ام و همه را بلدم؛ در واقع «هفتاد نغمه در برابر باد» مجموعه‌ای از آهنگ‌هایی است که من از دوران کودکی با آنها زندگی کرده‌ام. اکنون بسیار خرسندم که توانستم چنین مجموعه‌ای را ضبط و منتشر کنم.

این مجموعه علاوه بر آموزش، می‌تواند به عنوان موسیقی شنیداری، حافظ و نگهدارنده ذوق و سلیقه شنیداریِ فرزندان ایران باشد.

هر زمان که این اثر را شنیدید و از آن لذت بردید من را با این جمله یاد کنید که: چراغ افروخته، چراغ ناافروخته را بوسه داد و رفت و او به مقصود رسید.

کتاب «هفتاد نغمه در برابر باد؛ آواز علی‌اکبر شکارچی در هفتاد سالگی» دربرگیرنده آوازهای لری، بختیاری و لکی به همراه دی‌وی‌دی صوتی منتشر شد.

انتهای پیام/