شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شبیه#انگلیسی#رئیس جمهوری

روحانی: عید ۱۴۰۰ چیزی شبیه به عید ۹۹ است | از مار غاشیه به افعی پناه برده‌ایم

رئیس جمهوری گفت: عید امسال چیزی مشابه عید پارسال است و شاید باید بیشتر مراعات کنیم. پارسال می‌گفتیم از دست ویروس ووهان چه کنیم، امسال از مار غاشیه به افعی پناه بردیم. حالا می‌گوییم به پناه ویروس ووهان برویم و ویروس انگلیسی سراغمان نیاید.

روحانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در پنجاه و نهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، با تبریک میلاد حضرت علی(ع) و تسلیت شهادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: این روزها نسبت به دو سه ماه پیش برای ما روزهای حساس‌تری است. مردم هم در جنب و جوش اجتماعی و فرهنگی و هم در جنب و جوش نظافت و تمیزی و مسائل بهداشتی هستند. 

روحانی ادامه داد: اگر دچار موج چهارم نشویم باز هم همه باید مراعات کنیم. عید امسال چیزی مشابه عید پارسال است. شاید از نظرهایی باید بیشتر از پارسال مراعات کنیم. پارسال می‌گفتیم از دست ویروس ووهان چه کار کنیم. امسال از مار غاشیه به افعی پناه بردیم. حالا می‌گوییم به پناه ویروس ووهان برویم و ویروس انگلیسی سراغمان نیاید. شرایط سخت‌تر شده است. مردم عزیز و بزرگوار ما که طی این ۱۳ ماه همیشه لطف و همکاری کردند ان شاءالله این ایام هم رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: هراندازه که بتوانیم واکسن تهیه می‌کنیم. مردم می‌دانند واکسن امروز مشابه ماسک در اوایل این بیماری است. چه طور مسیر هواپیماها را عوض می‌کردند و ماسک‌ها را در فرودگاه‌ها می‌گرفتند. امروز آن شرایطی که برای تهیه ماسک وجود داشت، در دنیا برای واکسن پیش آمده است. 

روحانی افزود: شرایط فعلی یک امتحان بزرگی است برای همه دنیا. مصونیت واقعی زمانی آغاز می‌شود که در سراسر جهان همه مردم بتوانند از واکسن استفاده کنند. امروز واکسن شرایط خاصی دارد. اولا آثار واکسن‌ها برایمان مشخص نیست. اینکه تا چه زمانی و چه اندازه موثر است. آیا عوارض دارد یا خیر هم در ابهام است. برخی هم در دنیا از زدن واکسن می‌ترسند به دلیل ابهاماتی که در دنیا وجود دارد، اما در شرایط فعلی ما راهی جز اجرای پروتکل و در کنارش واکسن نداریم. باید از واکسن استفاده شود. برای بسیاری از افراد مصونیت ایجاد می‌کند. 

رییس جمهور تاکید کرد: ما در شرایط فعلی باید بیش از سابق از مرزها مراقبت کنیم. دیدیم یکی از استان‌های ما - خوزستان - با یک پیک عجیبی روبه رو شد. در هیچ استانی شهر قرمز نداریم. فقط برخی شهرهای استان خوزستان قرمز است و اگر رعایت نکنیم به استان‌های همجوار سرایت می‌کند.