شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های اصفهان در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد

ظرفیت های چشمگیر اصفهان برای درخشش ایران در اکسپو ۲۰۲۰

یارمحمدیان گفت: حضور در این نمایشگاه به نام کشور عزیزمان ایران است و اگر هم اصفهان در این نمایشگاه حضور پیدا کند، قطعا به خاطر حضور قدرتمند ایران است.

نمایشگاه ظرفیت های چشمگیر اصفهان برای درخشش ایران در اکسپو ۲۰۲۰

کمتر از هشت ماه دیگر تا زمان برگزاری بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان، اکسپو ۲۰۲۰ دوبی باقی مانده است و فعالان و متولیان صنعت نمایشگاهی در کشور در تلاشند تا با برنامه ریزی منظم و مدقن حضور فعالی در این رویداد بین المللی داشته باشند و نهایت استفاده را از آن ببرند.

در این میان استان اصفهان با ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی بالایی که به واسطه داشتن اماکن تاریخی، هنرهای سنتی و... داراست یکی از نقاط قوت ایران برای حضور در این اکسپو است.

هفته گذشته نشست بررسی ظرفیت‌ های استان اصفهان برای حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی با حضور حسن زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ های بین‌ المللی جمهوری اسلامی ایران، علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های اصفهان و مدیران ارشد استانی و شهری این استان برگزار شد.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفت و گویی را با علی یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های این استان ترتیب داده و توضیحاتی راجع به جزییاتی از این جلسه و همچنین تاثیر پتانسیل های اقتصادی و فرهنگی استان اصفهان برای حضور هر چه بهتر ایران در در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی را از وی جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

نگاه عمیق ایران به اکسپو ۲۰۲۰ دوبی

یارمحمدیان در ابتدای این گفت گو به جلسه ای که چندی پیش در رابطه با اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در محل نمایشگاه های دائمی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: همانطور که می دانید اولین اکسپو به قدمت ۱۷۰ سال پیش به همت امیرکبیر که در آن دوران صدراعظم ایران بود، در لندن برگزار شد. همین امر موجب شد که ایران در اکسپوهای دیگر نیز شرکت کند. اکسپو برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می شود به همین دلیل برگزاری این رویداد مهم موجب شده که ایران نگاه عمیق تری به اکسپو ۲۰۲۰داشته باشد. جلسه ای که هفته گذشته برگزار شد در این رابطه بود که با توجه به پتانسیل های بالایی که استان اصفهان در زمینه های مختلفی مانند صنعت، تجارت، خدمات، کشاورزی و گردشگری دارد، به چه نحوی می تواند نقش موثر تری در اکسپو ۲۰۲۰ داشته باشد؟

علی-یارمحمدیان

وی افزود: حضور در این نمایشگاه به نام کشور عزیزمان ایران است و اگر هم اصفهان در این نمایشگاه حضور پیدا کند، قطعا به خاطر حضور قدرتمند ایران است. در همین راستا در این جلسه بررسی شد که از چه ظرفیت هایی برای حضور هرچه بهتر ایران در این نمایشگاه استفاده شود؟ امیدواریم برگزاری این نمایشگاه هم باعث رونق بیشتر صادرات و واردات در کشور شود و هم از ظرفیت سفر توریستی گردشگرانی که برای بازدید از نمایشگاه به دوبی می آیند برای سفر به ایران نیز استفاده شود.

نقش فرهنگی و بسزای اصفهان در اکسپو دوبی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های اصفهان همچنین گفت: کشورهایی که در آنجا حضور پیدا می کنند به دنبال این هستند که به هر نحوی برای هرچه بهتر دیده شدن خود را به نمایش بگذارند. برگزاری این نمایشگاه با اینکه ۸۰ درصد جنبه فرهنگی دارد اما همین موضوع در نهایت نتایج اقتصادی را برای کشور ها به وجود خواهد آورد. به عنوان مثال همان بازدیدکنندگانی که از کشورهای مختلف در این رویداد بزرگ بین المللی حضور پیدا خواهند کرد منابع مالی آن را نیز برای دوبی و کشور امارات به وجود خواهند آورد که این موضوع به تبع خود نیز ظرفیت بسیار مناسبی است. البته با توجه به اینکه شهر اصفهان دارای فرهنگی غنی است از لحاظ فرهنگی نیز می تواند نقش بسزایی را ایفا کند. مثلاً در این راستا پیشنهاد شده که از شهر فرنگ که یکی از ابزارهای قدمت دار و زیبا برای به نمایش گذاشتن بخش های مختلف توریستی اصفهان است در اکسپو ۲۰۲۰ استفاده شود. در طرح دیگری نیز پیشنهاد شد که وقتی توریستی وارد پاویون ایران می شود بتواند از طریق دوربین های مستقر در مکان های تاریخی به صورت زنده اماکن تاریخی و تفریحی این شهر مانند میدان نقش جهان، چهل ستون و غیره را ببیند.