شهرخبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

فدراسیون مستقل به درد فوتبال می خورد/ شکم‌سیرها بیایند

فدراسیون مستقل به درد فوتبال می خورد/ شکم‌سیرها بیایند

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: کسی باید رئیس شود که با فهم فوتبالی بصورت مستقل تصمیم گیری کند.

مرتضی فنونی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال برای تعیین رئیس جدید این مجموعه گفت: متاسفانه بیشترین ضربه را در سال‌های گذشته از فقدان مدیر کاربلد فوتبالی خوردیم.

وی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را در دهه ۶۰ در کارنامه خود دارد افزود: برنامه نامزدهای حوزه ریاست باید حالت اجرایی داشته باشد و از لحاظ اقتصادی بتواند فوتبال ملی را از منجلاب فعلی بیرون بیاورد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: علی کریمی به عنوان شخصی که از خانواده پرسپولیس است و محبوبیت زیادی در بین اهالی فوتبال دارد گزینه مناسبی است ولی او هم با وجود داشتن تجربه بسیار زیاد نیاز به برنامه دارد.

فنونی زاده تاکید کرد: رئیس فدراسیون باید شخصیت مستقل داشته باشد و وابستگی به هیچ گروه اجتماعی و سیاسی نداشته باشد. وقتی یک نفر رئیس فدراسیون فوتبال کشوری می‌شود که ۸۰ درصد جمعیت آن به نتایج تیم ملی‌اش توجه دارند باید بداند کار سختی پیش رو خواهد داشت. بدهی فدراسیون به مارک ویلموتس و نحوه انتخاب چنین مربیانی آیینه تمام قد از نحوه مدیریت آقایانی است که بویی از فوتبال برده‌اند. شکم سیرها باید به فوتبال بیایند و دنبال منافع شخصی نباشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فدراسیون نیاز به برنامه ویژه در رده پایه‌ها دارد و از لحاظ مالی باید درآمدزایی داشته باشد تا بتواند برنامه‌های خود را برای تیم ملی بزرگسالان نیز با برگزاری اردوها و بازی‌های تدارکاتی مناسب پیاده کند.

کد خبر 5155597
مهدی مرتضویان