شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#فرانسه

حمایت تمام قد فرانسه از اقدام عجیب دولت بایدن+جزییات

به گزارش منیبان؛ وزارت خارجه فرانسه در بیانیه خود اعلام کرد که پاریس در پاسخ به حملات صورت گرفته علیه پایگاه های ائتلاف در عراق در کنار حملات هوایی ایالات متحده علیه شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه ایستاده است.

با توجه به این حملات غیرقابل قبول که ما آنها را محکوم کرده ایم، در کنار متحدان آمریکایی خود هستیم.

پیش از این دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس ضمن حمایت از حمله متجاوزانه پنتاگون در خاک سوریه ادعا کرد که این اقدام، پاسخی هدفمند علیه گروه‌های شبه‌نظامی بود که به پایگاه‌های ائتلاف ضد داعش حمله کردند.

راب با انتشار پیامی در توئیتر افزود: ما تهدید ناشی از گروه‌های شبه نظامی را می‌شناسیم و در زمینه کار با شرکا برای تنش‌زدایی در منطقه، با آمریکا اشتراک نظر داریم. 

جان کربی سخنگوی پنتاگون پنج‌شنبه شب در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: به دستور رییس جمهور بایدن، نیروهای ارتش آمریکا اوایل عصر امروز حملات هوایی علیه زیر ساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند.

وی مدعی شد که  این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه  پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که این حملات چندین تاسیسات واقع در یک نقطه کنترل مرزی را که توسط تعدادی از گروه‌های شبه نظامی استفاده می‌شد، از بین برد.